سازمان‌های بین‌المللی: السنکیس را آزاد کنید

سازمان‌های بین‌المللی: السنکیس را آزاد کنید
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 21:50

العالم - سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، در پیامی مشترک، آزادی دکتر "عبدالجلیل السنکیس" را که 160 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر السنکیس که یکی از 13 رهبران مخالف رژیم آل خلیفه می باشد و در زندان این رژیم به سر می برد، چند روز پیش به سبب وخامت وضع جسمی به بیمارستان منتقل شد.

سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، از رژیم آل خلیفه خواستند تا به تعهدات خود به منشور حقوق بشر سازمان ملل در خصوص خودداری از بازداشت خودسرانۀ افراد و همچنین آزادی همه اشخاصی که به این شیوۀ در زندان های بحرین به سر می برند، عمل کند.

به نوشتۀ پایگاه خبری "مرآة البحرین"، 41 سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی با امضای بیانیه ای تاکید کردند که گروه متخصص سازمان ملل در خصوص بررسی بازداشت های خودسرانه به این نتیجه رسیده که بازداشت و شکنجه به مشکلی سازمان یافته در نظام قضایی کیفری آل خلیفه تبدیل شده است.

سازمان های امضا کننده این بیانیه، از جامعه جهانی، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا رژیم آل خلیفه را برای آزادی السنکیس تحت فشار قرار دهند.

انتشار این بیانیه، همزمان با تجمعِ اعتراض آمیز فعالان "بنیاد حقوق و دموکراسی بحرین" و "اینگلیش بن" و "اندکس آن سنسورشیپ" و "ریدریس" در مقابل دفتر وزارت امورخارجه در لندن صورت گرفت.

معترضان، از دولت انگلیس خواستند تا با تحت فشار گذاشتن رژیم بحرین، آزادی السنکیس و توقف نقض حقوق بشر در بحرین و زندان های این کشور را رقم بزند.

دکتر عبدالجلیل السنکیس در اعتراض به بدرفتاری با زندانیان پس از درگیری های زندان "جو" در روز 21 مارس 2015 اعتصاب غذا را آغاز کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها