سیاه ‌نمایی اروپا از بحران مهاجران

سیاه ‌نمایی اروپا از بحران مهاجران
سه شنبه 10 شهريور 1394 - 13:02

واشنگتن پست نوشت: برخلاف آنچه رسانه‌های اروپایی ترسیم می‌کنند،‌ مهاجرت شهروندان کشورهای بحران‌زده به اروپا در مقایسه با هجوم مهاجران به کشورهای منطقه بسیار ناچیز است/ جامعه جهانی با بحران طولانی‌ مدت بدترین شرایط انسانی مواجه خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از نسیم ،  درحالیکه توجه جامعه جهانی بر آوارگان سوری است که به اروپا هجوم می‌برند، بحران شدید مهاجرت در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) در حال رخ دادن است. علت این بحران حل نشدن مسئله جنگ سوریه است.


به گزارش "واشنگتن پست" ،  درحالیکه این جنگ وارد پنجمین سال خود می‌شود،‌ کشورهایی که مهاجران را می‌پذیرند و نیز خود مهاجران می‌دانند که به این زودی‌ها به وطن‌شان باز نخواهند گشت. بنابراین، جامعه جهانی با بحرانی طولانی‌ مدت دست به گریبان خواهد بود که می‌تواند باعث بی‌ثباتی شدید منطقه و حتی دنیا شود.

نمودار میزان مهاجرت سوریان به کشورهای منطقه

این جنگ دست‌کم باعث کشته شدن 250.000 نفر در قلب استراتژیک خاورمیانه شده و بیش از 11 میلیون انسان را آواره کرده است. اما هنوز هیچ فرآیند صلح و یا راه حل مشخصی برای این بحران وجود ندارد. برنامه‌ها و کمک‌رسانی‌ها به آوارگان نیز در بدترین شرایط، قطع و یا به حالت تعلیق درآمده‌اند.
"آنتونیو گوترس" نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان در مصاحبه‌ای با هشدار اینکه میلیون‌ها مهاجر بدون دریافت کمکی برای زنده ماندن به تدریج جان خود را از دست می‌دهند گفت: این تراژدی بی همانندی است که اخیرا اتفاق افتاده است.


آوارگان در شهرهای بزرگ و کوچک و مزارع خاورمیانه پراکنده‌اند که نشان از بی‌اعتنایی جامعه جهانی است. آن‌ها در خیابان‌های بیروت، استانبول، عمان و شهرها و روستاهای آن‌ها ازدحام کرده و با فروش دستمال و گل در شهرها گدایی می‌کنند. مادران نیز در حالیکه کودکان‌شان را محکم در آغوش گرفته‌اند در چهاراه‌ها، زیرپل‌ها،‌ پارک‌ها و ورودی مغازه‌ها می‌خوابند.


طی دو سال گذشته بیشترین پناهندگان به اروپا آوارگان سوری بوده‌ و تعداد آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. 63درصد از 160.000 مهاجری که به یونان نیز پناهنده شده‌اند سوری بوده‌اند. اروپا تنها گزینه پناهندگان است که می توانند با پرداخت  5000 تا 6000 دلار به قاچاق‌چیان انسان، به آنجا پناهنده شوند.

پربیننده ترین خبرها