اجماع گروههای یمنی برای پرکردن خلأ سیاسی

اجماع گروههای یمنی برای پرکردن خلأ سیاسی
چهارشنبه 11 شهريور 1394 - 11:45

یکی از سران جنبش جنوب یمن بر موافقت همه نیروها و جریان های اصلی انقلاب و نیروها و تشکل های جنوب یمن برای تشکیل دولت وحدت ملی به منظور پرکردن خلا سیاسی در این کشور تاکید کرد.

"حسین زید بن یحیی " در گفت وگو با شبکه خبری العالم بر موافقت همه نیروها و جریان های اصلی انقلاب و نیروها و تشکل های جنوب یمن برای تشکیل دولت وحدت ملی به منظور پرکردن خلا سیاسی در این کشور تاکید کرد و نسبت به اقدام برخی احزاب در سهم خواهی که یمن را هم اکنون در این ورطه انداخته است، هشدار داد.

وی افزود: پر کردن خلا دولت باید مستقیما پس از صدور اعلامیه قانون اساسی و براساس آن باشد.

بن یحیی گفت: متاسفانه گروههای سنتی، گروههای انقلابی را وارد مذاکرات بی نتیجه ای کردند تا زمان لازم برای تشکیل این دولت و مجلس بگذرد و پس از آن نیز در تاریخ  26 مارس حمله سعودیها صورت گرفت و پیشنهاد تشکیل دولت را از بین برد.

وی افزود: هم اکنون مذاکرات و رایزنی ها میان گروههای واقعی در شمال و جنوب کشور و خارج از آن برای تشکیل دولت وحدت ملی یعنی دولت شایسته سالار مستقل و کاملا به دور از حزب گرایی در حال انجام است تا از حمله ظالمانه عربستان به یمن جلوگیری کرده و به آزادسازی مناطق مختلف یمن به ویژه جنوب این کشور از لوث وجود اشغالگران بیانجامد.

بن یحیی افزود: همه گروههای سیاسی ملی، حامی انقلاب و گزینه های راهبردی اعلام شده از سوی سوی عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب مردمی یمن هستند. این گروهها همچنین با انتخاب افراد شایسته و با لیاقت شمال و جنوب جهت پرکردن خلا سیاسی به دور از سهم بندیهای حزبی که یمن را با  مشکلات زیادی روبرو کرد و وضعیت را به اینجا کشاند، موافقند. 

وی افزود: گروههای اصلی انقلاب و احزاب جنوب و در راس آن علی ناصر محمد رئیس جمهوری اسبق برای تشکیل دولت نجات در حال مذاکره جدی هستند و ما منتظر نتایج دیدار مسقط هستیم زیرا اگر تلاش مذاکره کنندگان در عمان به نتیجه نرسید، راه برای همه گزینه های انقلابی باز خواهد بود.

این رهبر جنبش جنوب در خصوص ویژگی های دولت گفت: به عنوان گروههای ملی جنوب معتقدیم دولت آتی نباید دارای گرایش های حزبی باشد و باید خلأ پست های حاکمیتی و وزارتخانه های مرتبط با زندگی، امنیت، ثبات و معیشت مردم را پرکند تا همکاری با جامعه بین الملل را برای تشریح مساله ملی یمن و حقائق حمله ظالمانه عربستان به یمن آسان کند.

وی نسبت به برخی از احزاب که درصدد سوء استفاده از شرایط دشوار انقلاب برای تحمیل نوعی سهمیه خواهی و استفاده از غنیمت های دولت هستند، هشدار داد و گفت: نباید به این افراد اجازه فعالیت داد.

بن یحیی در پایان گفت: تنها گزینه، گزینه انقلاب و شکست دادن متجاوزان آزادی جنوب است و این ماموریت اصلی همه گروههای انقلابی است.

احزاب ملی یمن عزم خود را برای تشکیل دولت ملی طی ده روز اعلام کرده اند.

در همین حال، تشکل سیاسی یمن در کنفرانس مطبوعاتی در شهر صنعا بر حمایت خود از گزینه های راهبردی ارتش یمن و کمیته های مردمی تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها