مقاومت اهالی کفریا و فوعه در برابر تروریستها

مقاومت اهالی کفریا و فوعه در برابر تروریستها
چهارشنبه 11 شهريور 1394 - 13:16

اهالی مناطق تحت محاصره "کفریا"و "الفوعه"درریف ادلب سوریه برای سومین روز متوالی با حملات شدید گروه های تروریستی روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر لبنان در گزارشی نوشت گروه های مسلح به دنبال یورش به روستاهای "کفریا"و "الفوعه" هستند که حدود 40 هزار نفر جمعیت از طوایف مختلف دارند.

براساس این گزارش، این مساله موجب تشدید درگیری دراین مناطق به ویژه پس از عقب نشینی نیروهای مدافع به سمت جبهه های پشتی نبرد در پی سلطه گروه "جیش الفتح " - تحت رهبری جبهه النصره - بر منطقه الصواغیه واقع در سه کیلومتری شمال شرق الفوعه شده است.

یک منبع محلی پس از تماس های متعدد با السفیر درنتیجه ضعف شبکه ارتباطی تلفن همراه و قطعی خطوط ارتباطی زمینی گفت این دو منطقه درحال حاضر و به ویژه پس از سقوط منطقه الصواغیه در وضعیت فرسایشی قرار گرفته اند.

منبع یاد شده افزود درنتیجه تشدید حملات به این مناطق، بیمارستان های میدانی مملو از مجروحان شده است و اهالی با کمبود مواد غذایی و دارویی و حتی آب آشامیدنی روبرو هستند و به علت ادامه حملات، آمار دقیقی از تعداد کشته ها وزخمی ها وجود ندارد.

درحالیکه روند درگیری ها بعد ازعقب نشینی نیروهای مدافع این دوروستا از منطقه الصواغیه کاهش یافته است، یک منبع میدانی اعلام کرد گروه های تندرو در اطراف الصواغیه مستقر شده و مواضع خود را تقویت کرده اند.

این درحالیست که جنگنده های ارتش سوریه مواضع عناصر مسلح را هدف قرار داده اند و درنتیجه شماری از تروریست ها از پا درآمدند و نیروهای ارتش مقادیری سلاح و کمک های غذایی را به دست ساکنان محاصره شده رساندند.

در همین راستا یک منبع محلی گفت حملات همچنان ادامه دارد و درنتیجه ، این دو روستا به شدت تخریب شده اند.

منابع سوری از خسارت 70 درصدی به منازل مسکونی و زیرساخت ها در فوعه و کفریا خبر داده اند.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح به دلایل متعدد به این دو روستا یورش نخواهند برد، از مهم ترین دلایل این است که نیروهای موجود دراین منطقه با یکدیگر به شدت درگیر خواهند شد زیرا از خود و خانواده هایشان دفاع خواهند کرد و علاوه بر آن مسائل سیاسی نیز مانع از این حمله خواهد شد.

وی هدف از حمله اخیر و مستمر را افزایش فشار بر مذاکره کنندگان به منظور دستیابی به دستاوردهایی در موضوع زبدانی و مضایا دانست که مذاکرات درباره آن تاکنون به شکست انجامیده است.

درهمین حال ، یک منبع میدانی در فوعه در تماس تلفنی بر آمادگی این نیروها برای دفاع از اراضی و اهالی مناطق یاد شده تاکید کرد و گفت " این جنگ برما تحمیل شده است ، ما با دشمنی مبارزه می کنیم که ما را کافر می داند و معتقد است که باید ما را بکشد".

وی افزود " درصورتی که تکفیری ها بتوانند به روستاهای ما نفوذ کنند، کشتارهای زیادی روی خواهد داد؛ از این رو، ما جز مبارزه و مقاومت راهی نداریم و درحال انجام این کار هستیم".

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها