واکنش تند نمایندگان عراقی به کنفرانس قطر

واکنش تند نمایندگان عراقی به کنفرانس قطر
چهارشنبه 11 شهريور 1394 - 21:17

رییس فراکسیون الدعوه در پارلمان عراق گفت: نمایندگانی که بخواهند در کنفرانس ضد عراقی حمایت از افراط گرایی و خشونت در دوحه قطر شرکت کنند، باید از پارلمان اخراج شوند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خلف عبدالصمد در بیانیه ای تاکید کرد، دشمنان عراق یک بار دیگر با حمایت کانون های فتنه و حامیان مالی تروریسم و افراط گرایی، در صدد برگزاری کنفرانسی در قطر هستند که ثابت کرده این کشور دشمن ملت عراق است.

وی از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، خواست تا همه مشارکت کنندگان در این کنفرانس را برکنار کند و افزود: فراکسیون الدعوه طوماری از امضا را جمع آوری و به رییس پارلمان عراق تقدیم خواهد کرد تا نمایندگانی را که در این قبیل کنفرانس ها شرکت می کنند، اخراج کند زیرا این کنفرانس ها بستری برای طرح های جدید تجاوز به حقوق ملت عراق است.

عبدالصمد در ادامه گفت: این کنفرانس ادامه همان راههای خوار کردن ملت عراق است که پیش از این در قطر و الانبار پایه آن گذاشته شد کنفرانس هایی که به ویژه بعد از پیروزی های متوالی نیروهای داوطلب بسیج مردمی بر تروریست های داعش، به افراط گرایی و خشونت علیه ملت عراق دعوت می کنند.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق روز گذشته گفته بود که دولت عراق بامشارکت شخصیت های سیاسی در کنفرانس قطر موافقت نکرده است.

گفتنی است رسانه های داخلی و عربی و پایگاههای اجتماعی به تازگی اخباری را دست به دست می کنند که حاکی از برگزاری نشستی توسط شخصیت های بارز اهل تسنن در دوحه پایتخت قطر است و تعدادی از مسوولان عراقی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

بنابر اتفاقات روی داده در خصوص گسترش داعش و افراطی گری در عراق، این کشور قطر، عربستان، امارات و ترکیه را به حمایت از تروریسم در عراق متهم می کند و مسوولیت کشتار ملت این کشور به دست گروههای تکفیری را به عهده این کشورها می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها