یونیسف:

13 میلیون کودک در خاورمیانه از تحصیل باز مانده اند

13  میلیون کودک در خاورمیانه از تحصیل باز مانده اند
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 10:42

صندوق کودکان ملل متحد"یونیسف" در گزارشی اعلام کرد حدود 40 درصد از کودکان خاورمیانه بر اثر ناآرامی های این منطقه از تحصیل محروم شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از روزنامه "الحیات"، بر اساس گزارش یونسف، بیش از 13 میلیون کودک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر اثر جنگ و درگیری قادر به تحصیل نیستند.

بر اساس این گزارش دو میلیون و 400 هزار کودک سوری، 3 میلیون کودک عراقی، دو میلیون کودک لیبیایی، حدود 3 میلیون کودک سودانی و دو میلیون و 900 هزار کودک یمنی به علت جنگ و ناآرامی قادر به تحصیل و حضور در مدارس نیستند.

در این گزارش خاطرنشان شده است که حدود 8850 مدرسه در عراق، سوریه،  یمن و لیبی تخریب شده یا به گونه ای خسارت دیده است که قابل استفاده نیست.

این گزارش می افزاید: ترس و نگرانی از ناآرامی ها و حملات تروریستی باعث شده است هزاران معلم کار خود را رها و خانواده ها از فرستادن کودکان خود به مدارس خودداری کنند.

یونیسف هشدار داد که ادامه درگیری ها و شکست در رسیدن به راه حل مناسب برای پایان دادن به درگیری های سوریه که روز به روز شدیدتر می شود، یک نسل کامل از کودکان سوری را در معرض تهدید جدی قرار داده است و بدون تردید نظام آموزشی بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها