نخستین آمار عربستان از زنان سعودی داعش

نخستین آمار عربستان از زنان سعودی داعش
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 11:46

وزارت کشور سعودی به پیوستن شماری از زنان عربستانی به تروریست های داعش اذعان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که ائتلاف مخالفان سوری از هلاکت دو تروریست سعودی و یک تروریست تونسی به دست افراد مسلح این گروه در مرز با ترکیه خبر داد، منصور ترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان تاکید کرد که شمار زنان سعودی که از سال 2011 تا کنون به گروهک تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند به 46 نفر می رسد که برخی از این زنان کودکانشان را نیز با خود برده اند.

به نوشته روزنامه الحیات، از زمان پیدایش داعش در عربستان سعودی و حمله تروریستی به مسجدی در شهرک "الدالوه" در منطقه الشرقیه در نوامبر گذشته، تا کنون، 1677 فرد متهم به رابطه با گروهک تروریستی داعش در عربستان دستگیر و مجازات شده است که از این تعداد، 1375 نفر سعودی و 302 نفر خارجی ساکن عربستان بوده اند.

بر اساس این گزارش عملیات تروریستی داعش در عربستان تا کنون 58 قربانی داشته است که 20 نفر آنها از نیروهای امنیتی بوده اند.

شواهد و قرائن موجود بیانگر آن است که آخرین زنان سعودی اواخر ماه ژولای 2015 به تروریست های داعش در سوریه پیوستند و پس ملحق شدن به تروریست ها از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کردند که به زودی عملیات انتحاری انجام خواهند داد.

یکی از این زنان، زن 40 ساله سعودی از استان ساجر در 270 کیلومتری شمال غرب ریاض بود که چند روز قبل از ماه مبارک رمضان گذشته، پس از بازگشت از سفر خانوادگی به مکه، به طور ناگهانی ناپدید شد و مدتی بعد با ارسال نامه برای مادرش اعلام کرد که به عناصر داعش در سوریه پیوسته است.

این درحالی است که حکایت پیوستن شمار زیادی از زنان سعودی به همسران داعشی شان در سوریه از سال 2011 تاکنون فاش نشده و تنها برخی از این زنان ترجیح داده اند تا پیوستن خود را به تروریست های داعش در سوریه را علنی کنند.

پربیننده ترین خبرها