تصاویری برای بیدار کردن وجدان خفتۀ اعراب

تصاویری برای بیدار کردن وجدان خفتۀ اعراب
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 23:05

تصویر جسد کودک سوری غرق شده در سواحل ترکیه، جنجال بسیاری در شبکه‌های ارتباط اجتماعی برپا کرد و موجی از خشم و نفرت از سران کشورهای عربی و اسلامی برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصویر "فرشته" سوری؛ کودک سوریِ غرق شده در دریا در مقابل سواحل بدروم ترکیه، جنجال بسیاری در شبکه های ارتباط اجتماعی برانگیخت. این تصویر رنج و سختی های مهاجران سوری و کوتاهی و سهل انگاری جامعه بین الملل در خصوص مساله سوریه و مشکل پناهندگان را به تصویر کشید.

بسیاری از رؤسای جهان با "ایلان"، کودک سوری، ابراز همدردی کردند؛ جسد این کودک در سواحل ترکیه پیدا شد، پس از آنکه خانواده اش نتوانستند از طریق دریا خود را به یونان برسانند. برخی از مسئولان و رهبران اروپا بار دیگر در مواضع خود در قبال ده ها هزار آواره که از ترکیه می آیند، بازنگری کردند؛ اما به طور صریح آمادگی خود را برای گشودن درهای کشورشان به روی این پناهندگان را اعلام نکردند.

اما کاربران عرب شبکه های اجتماعی در این تصاویر، بیشترین انتقاد خود را متوجه سران عرب کرده اند که نه تنها برای پناه دادن آوارگان کاری انجام نداده اند، بلکه برخی از آنها با اعزام تروریست ها به سوریه و حمایت مالی و تجهیزاتی از آنان، در واقع عامل اصلی بروز فجایع انسانی در سوریه بوده اند.

برخی از کاربران  شبکه اجتماعی "تویتر" با خلق تصاویری با الهام از تصویر جسد کودک سوری، اندوه و خشم خود را نشان دادند و در عین حال این تصاویر را در برابر رنج واقعی مردم سوریه، تنها قطره ای در مقابل دریا توصیف کردند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها