حبس مقام فرانسوی به‌خاطر مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان

حبس مقام فرانسوی به‌خاطر مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 23:14

دادگاهی در فرانسه، معاون شهردار یکی از مناطق مارسی را که به دلیل عقاید دینی خود به عنوان یک مسلمان، به صورت غیرمستقیم از ازدواج دو زن همجنس‌گرا جلوگیری کرده بود، به 3 ماه زندان و پرداخت 1500 یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم حکمی که روز یکم سپتامبر برای صابرینا حوت معاون سامیه غالی -شهردار- صادر شد، از زمان صدور قانون آزادی ازدواج همجنس گرایان در تاریخ 17 مه سال 2013 در نوع خود بی سابقه به شمار می آید.

صابرینا برای جلوگیری از ازدواج دو زن در صورت جلسه ای که مخصوص ثبت ازدواج های جدید است دست برد، به گونه ای که قاضی، ازدواج را به دلیل تکمیل شرایط حقوقی، در پایان سال 2014 ملغی اعلام کرد و همین امر باعث شد شکایتی علیه صابرینا تنظیم شود به خصوص که او تصریح کرده به دلیل عدم تطابق چنین ازدواجی با عقاید دینی اش به عنوان یک مسلمان از وقوع آن جلوگیری کرده است.

وکیل دو زنی که قصد ازدواج داشتند، دادخواستی را علیه صابرینا تنظیم و وی را به سوء استفاده از موقعیت شغلی و اداری اش به منظور محروم کردن دو شهروند فرانسوی از "حق"شان متهم کرده اند که این اتهام در نهایت به محکومیت صابرینا به سه ماه حبس و 1500 یورو جریمه منتهی شد.

وکیل مدافع بعد از صدور حکم گفت که معمولا طرف های محافظه کار، مانع ازدواج همجنس گرایان می شوند اما این بار دختر جوانی که منسوب به یک حزب سوسیالیست است، مانع از این کار شده است.

صابرینا (متهم) در گفت و گو با رسانه های فرانسوی گفت که در مورد انجام این ازدواج، از سوی خانواده اش تحت فشار بوده و در دادگاه هم از مخالفت خود با ازدواج همجنسگرایان صحبت کرد.

هرچند وکیل صابرینا تاکید کرد که وی قصد تبعیض میان شهروندان را نداشته، اما به گفته صابرینا خیلی ها او را به افراط گرایی و حتی تروریسم متهم کردند.

گفتنی است از زمان صدور قانون آزادی ازدواج همجنس گرایان در سال 2013 تا کنون بیش از 17 هزار و 500 ازدواج از این نوع در فرانسه ثبت شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها