سفر رئیس مجلس عراق به قطر نادیده گرفتن خون شهدا

سفر رئیس مجلس عراق به قطر نادیده گرفتن خون شهدا
جمعه 13 شهريور 1394 - 13:17

العالم - یکی از نمایندگان عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق سفر رئیس مجلس به قطر را به مثابه ناچیز شمردن خون به زمین ریخته شده عراقی ها توسط تروریست ها است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، عواطف نعمه روز جمعه اعلام کرد : به منظور فراهم آوردن زمینه کنار گذاشتن سلیم الجبوری از ریاست مجلس نمایندگان عراق به دلیل سفرش به کشور قطر تاکنون امضای بیش از صد نماینده پارلمان جمع آوری شده است.

نعمه افزود: سفر الجبوری به قطر همزمان با برگزاری کنفرانس برخی از سران گروهک های تروریست و حامیان تروریسم در عراق شکل گرفت.

به گزارش تارنمای "الاتجاه پرس" عواطف با بیان اینکه این سفر تمامی توافق های سیاسی و قسم یاد شده از سوی الجبوری به عنوان نماینده پارلمان را نقض کرد،افزود : الجبوری خود می داند که چه اقدام خطرناکی انجام داده است. اما به نظر می رسد مسائل دیکته شده از خارج قوی تر از این حرفها بوده و رهنمودهایی که از خارج جهت انجام این سفر دریافت کرده غیرقابل کنکاش بوده است. 

عواطف با اشاره به جمع آوری بیش از صد امضا برای کنار گذاشتن الجبوری از ریاست پارلمان از وی خواست تا هر چه زودتر از ملت عراق به دلیل ناچیز شمردن خون فرزندان شان و شهدای نیروهای نظامی و بسیج مردمی و نقض قانون اساسی و قوانین کشور رسما عذرخواهی کند.

عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر دیشب سلیم الجبوری را به حضور پذیرفت. همزمان با این دیدار در دوحه نشستی برگزار شد که در آن افراد و گروههای مخالف فرآیند سیاسی در عراق مشارکت داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها