مخالفت حیدر العبادی با کنفرانس دوحه

مخالفت حیدر العبادی با کنفرانس دوحه
جمعه 13 شهريور 1394 - 13:19

العالم - یک منبع نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق با تاکید بر مخالفت بغداد با برگزاری کنفرانس دوحه تاکید کرد: این کنفرانس بدون آنکه جزئیات آن قبلا با عراق هماهنگ شود، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع گفت: به منظور حفظ وحدت ملی، به اطلاع سلیم الجبوری رییس پارلمان و جریانهای سیاسی عراق رسانده شده است که در آن شرکت نکنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: ما کشورهای ذیربط را در جریان موضع خود قرار داده ایم و از مقام های عراق خواستیم تا در آن شرکت نکنند.

سایت سومریه نیوز به نقل از این منبع نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر و دولت عراق با کشورهای منطقه روابط بازی دارند اما با دخالت در امور داخلی کشورمان مخالف هستند.

وی بر "لزوم محترم شمردن تمامیت ارضی عراق و قانون اساسی آن و رعایت مسیرهای رسمی در تعامل با این کشور" تاکید کرد.

وی تاکید کرد: ما ضمن تقدیر از کمک کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی به عراق در نبرد با داعش، بر پیشبرد آشتی ملی میان تمامی اقشار مختلف کشورمان و همکاری برای ساختن یک عراق قدرتمند که بتواند مرحله کنونی را جهت رسیدن به یک آینده درخشان پشت سر بگذارد، تاکید داریم.

این موضعگیری با توجه به سفر سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق به دوحه اتخاذ شد. الجبوری در پایتخت قطر با عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر فرایند سیاسی در عراق و پرونده آشتی ملی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها