رایزنی در سوریه درباره طرح ایران

جمعه 13 شهريور 1394 - 22:57

معاون وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ادامه رایزنیها درباره طرح ایران برای برون رفت سوریه از بحران را مورد بررسی قرار داد.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، "بشار اسد" در دیدار "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی – آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان از تلاش ها و تماس های ایران برای حل بحران سوریه استقبال و تاکید کرد که مردم سوریه، به نقش ایران در حمایت از ملت های منطقه اعتماد دارد.

امیر عبداللهیان در پایان سفر خود به سوریه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه به پرسشهای خبرنگاران درباره طرح ایران برای برون رفت سوریه از بحران، پاسخ داد.

وی در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که طرح ایران، هنوز در مراحل اولیه شکل گیری است و هرگونه طرح سیاسی که در پی راهی برای حل بحران سوریه باشد، همراهی و همیاری مسکو را نیز جلب خواهد کرد.

امیرعبداللهیان افزود: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در سفر اخیر خود به سوریه، ایده های اولیه ای برای حل بحران سوریه به بشار اسد را ارائه کرد و توافق شد که این ایده ها به صورتی سازنده و ریشه ای ادامه یابد. بشار اسد و دیگر مسؤولان سوریه نیز در خصوص بررسی طرح ایران و به ثمر نشاندنِ آن، ابراز تمایل کردند.

فیصل مقداد نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر این که سؤالات متعددی درباره طرح دیمیستورا فرستادۀ ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه مطرح شده است، خاطر نشان کرد: همچنان منتظر پاسخ هستیم.

26

پربیننده ترین خبرها