مفتی قدس به رژیم صهیونیستی هشدار داد

مفتی قدس به رژیم صهیونیستی هشدار داد
شنبه 14 شهريور 1394 - 12:19

مفتی قدس و سرزمین فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره یهودی سازی و مداخله در گورستان های مسلمانان و مسجدالاقصی که در معرض خطر تقسیم زمانی و مکانی قرار دارد، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "محمد حسین" در نماز جمعه روز گذشته مسجد الاقصی گفت: برای مقابله با طرح های اشغالگران، نمازگزاران باید برای ادای نماز همواره به مسجد الاقصی تردد کنند.
وی با اشاره به سیطره نیروهای اشغالگر بر بخشی از گورستان باب الرحمه در مجاورت مسجدالاقصی و نصب سیم خاردار برای تبدیل آن به پارک ملی، این اقدام را محکوم و خاطرنشان کرد، مسجد الاقصی فقط مسجد مسلمانان است.
شیخ محمد حسین با رد هر گونه مداخله رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی یا ایجاد تغییرات در آن افزود: گورستان های اسلامی نیز اوقاف دایمی مسلمانان در این سرزمین است و ما با هر گونه مداخله رژیم صهیونیستی در آن مخالفیم.
وی تصریح کرد، گورستان باب الرحمه یک گورستان تاریخی است که شماری از صحابه، شماری از علمای شهر قدس و شهدا در آن دفن هستند و از اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است لذا هر گونه خدشه به آن خطرناک و محکوم است.
مفتی قدس با اشاره به سوء استفاده اسراییل از مشغول بودن کشورهای عربی و اسلامی و سکوت بین المللی و شکاف میان فلسطینیان، برای دست یابی به اهداف نامشروعش گفت: مسلمانان این گورستان و دیگر گورستان های اسلامی را حفظ و همچنان اجساد مرده هایشان را در آن دفن خواهند کرد.
مفتی الاقصی از تمام دولتها، سازمانها و موسسات بین المللی خواست از مخدوش شدن هویت شهر قدس و آواره شدن مردم آن توسط نیروهای رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

وی گفت: اقدامات فوری برای حفظ شهر قدس و مقدسات آن در برابر خطر یهودی سازی ضروری است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها