پدرکودک غرق شده سوری، پناهندگی کانادا را رد کرد

پدرکودک غرق شده سوری، پناهندگی کانادا را رد کرد
شنبه 14 شهريور 1394 - 13:23

براساس گزارشها عبدالله کردی ، پدر دو کودکی که غرق شدنشان به همراه مادرشان در مسیر ترکیه به یونان چند روز است که خبرساز شده، پیشنهاد دریافت پناهندگی از سوی کانادا را رد کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازایسنا ، او که انتشار تصویر جسد فرزند خردسالش، در ساحل دریای بودروم ترکیه، توجه‌ها را به بحران پناهجویان جلب کرده گفته می‌خواهد در سوریه و در کنار آرامگاه همسر و دو فرزندش بماند. پیشتر کانادا درخواست پناهندگی او، همسر و دو فرزندش را رد کرده بود.

خواهر عبدالله کردی، که ساکن ونکوور کانادا است، گفته است که می‌خواسته اسپانسر خانواده‌اش بشود تا آنها را به کانادا ببرد، اما درخواست آنها رد شد.

 

پدرکودک غرق شده سوری پیشنهاد پناهندگی کانادا را رد کرد

 

عبدالله کردی پیشتر در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی از شرایط دردناک مرگ همسر و فرزندانش سخن گفت.

عبدالله گفت کمی پس از از آن که قایقشان ترکیه را به مقصد یونان ترک کرد گرفتار امواج شد و کسی که هدایت قایق را به عهده داشت شناکنان آنان را رها کرد و رفت. عبدالله کردی افزود: "سعی کردم بچه‌ها و زنم را بگیرم، اما امیدی نبود. یکی یکی مردند."

اجساد آنها در کوبانی به خاک سپرده شد.

در همین حال صدراعظم اتریش گفته است که این کشور و آلمان توافق کرده‌اند که مرزهایشان را به روی پناهجویانی که در مجارستان هستند، باز کنند.

اظهارات صدراعظم اتریش کوتاه زمانی پس از آن عنوان شد که بر اساس گزارشها مقامات مجارستانی تصمیم گرفتند تا برای تعدادی پناهجو که با پای پیاده بسوی مرز در حال حرکت بودند، اتوبوس اعزام کنند.

مقامات کشورهای اتحادیه اروپا تلاش دارند تا بر سر حل کمک به بحران این پناهجویان به توافقاتی برسند.

پیشتر نیز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت که این کشور ۱۰۰ میلیون پوند ( ۱۵۲ میلیون دلار) به حل بحران پناهجویان سوریه اختصاص می‌دهد.

کامرون که به اسپانیا سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت: "اعلام می کنم که این کشور ۱۰۰ میلیون پوند دیگر برای کمک به پناهجویان اختصاص می دهد. به این ترتیب مجموع کمکهای انگلیس به بیش از یک میلیارد پوند می‌رسد. "

به گفته نخست وزیر انگلیس "۶۰ میلیون پوند از این کمک اضافی صرف کمک به سوری‌هایی خواهد شد که هنوز در این کشور هستند و بقیه این کمک مالی به ترکیه، اردن و لبنان اختصاص داده می‌شود."

کامرون پیشتر آمادگی این کشور را برای پذیرش "هزاران " پناهنده بیشتر اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها