آتش اختلاف در ائتلاف تجاوز به یمن

آتش اختلاف در ائتلاف تجاوز به یمن
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 11:23

«داعش» با همکاری عربستان ده‌ها نظامی اماراتی را در یمن به اسارت گرفت

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با فارس افشا کرد که گروه تروریستی تکفیری «داعش» با همکاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی، ده‌ها نظامی اماراتی را پس از فرارشان از استان «مارب» یمن به اسارت گرفت.

این منبع امنیتی یمنی افزود: داعش با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در مسیر این نظامیان اماراتی کمین کرد و هنگام دستگیری دو گزینه را پیش روی آنها قرار داد.

منبع مذکور گفت: داعش از نظامیان به اسارت گرفته شده اماراتی خواسته بود، بین دو گزینه بازگشت به میدان جنگ در استان مارب و یا سر بریده شدن یکی را انتخاب کنند.

به گفته این منبع مذاکرات بین فرماندهان ارتش امارات و گروه داعش در حضرموت برای آزادی این گروگان‌ها جریان دارد.

حملات هوایی سعودی علیه مجتمع دفاعی صنعا

از سوی دیگر، حملات هوایی جنگنده‌های رژیم سعودی امروز (شنبه) نیز ادامه یافت و طی آن این جنگنده‌ها متجمع دفاعی العرضی صنعا را بمباران کردند.

یک منبع امنیتی یمنی در این خصوص توضیح داد که جنگنده‌های سعودی در یکصد و شصت و سومین روز از تجاوز عربستان و کشورهای هم پیمانش به یمن متجمع دفاعی العرضی صنعا که غیر نظامیان در آن سکونت دارند، را 4 بار بمباران کردند.

این منبع خاطرنشان کرد که این حملات تلفات جانی به دنبال نداشت، اما خسارات بسیاری به منازل مسکونی این منطقه وارد کرد و باعث شکسته شدن شیشه‌ پنجره‌های خانه‌های مناطق اطراف این منطقه در بخش قدیمی و تاریخی شهر صنعا شد.

جنگنده‌های رژیم سعودی بامداد امروز طی حملاتی مناطق مختلف صنعا، پایتخت یمن از جمله دانشکده پلی‌تکنیک این شهر در منطقه ذهبان و منطقه جبل عطان را گلوله باران کردند که کشته شدن یک شهروند یمنی و زخمی شدن 6 نفر دیگر را درپی داشت.

این منبع امنیتی یمنی بار دیگر حملات وحشیانه عربستان سعودی علیه نقاط غیر نظامی و خانه‌های مردم یمن و کشتن کودکان و زنان و تخریب ساختارهای زیربنایی این کشور را محکوم کرد و آن را نقض آشکار عرف‌ها و قوانین بین المللی شمرد.

پربیننده ترین خبرها