نگرانی آمریکا از تحرکات نظامی روسیه در سوریه

نگرانی آمریکا از تحرکات نظامی روسیه در سوریه
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 11:44

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود از گزارشات منتشر شده درباره افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایسنا ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درخصوص گزارشات منتشر شده درباره حضورنظامی روسیه در سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کری ادعا کرد که اگر این گزارشات درست باشد، چنین تحرکاتی امکان دارد به افزایش درگیری‌ها، کشته شدن تعداد بیشتری از سوری‌ها، افزایش موج آوارگان و ایجاد خطرات در روند مبارزه «ائتلاف بین‌المللی» با داعش در سوریه بینجامد.


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسوولان آمریکایی نوشته بود که روسیه تیم نظامی را به سوریه فرستاده است و احتمالاً 1000 مشاور نظامی یا بیشتر را در فرودگاه شهر لاذقیه مستقر می‌کند.

همچنین کاخ سفید اعلام کرده بود که به گزارشات منتشر شده در این خصوص نظارت می‌کند.

پیشتر روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شده بود که تعدادی از افسران زبده نیروی هوایی روسیه به پایگاه نظامی در نزدیکی دمشق منتقل شده‌اند و مسکو با اطلاع آمریکا به شکل مستقیم جنگ را در سوریه علیه داعش آغاز کرده است این در حالی است که منبعی در وزارت دفاع روسیه این گزارشات را تکذیب کرده بود.
 

پربیننده ترین خبرها