درخواست تحقیق درباره حمایت عربستان از القاعده و داعش

درخواست تحقیق درباره حمایت عربستان از القاعده و داعش
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 20:23

ائتلاف مدنی پیگیری جنایات متجاوزین در یمن از سازمان ملل متحد خواست تا تجاوزگری و جنایات شکل گرفته توسط جنگنده های ائتلاف بین الملل به فرماندهی عربستان سعودی و حمایت این کشور از القاعده و داعش تحقیق کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلاف با صدور بیانیه ای از سازمان ملل و "بان کی مون" دبیرکل آن و "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده این سازمان در امور یمن خواست تا در مورد حمایت های عربستان و همپیمانانش از گروهک های تروریستی القاعده و داعش تحقیق به عمل آورد.
بیانیه یاد شده همچنین از سازمان ملل خواست تا بطور بی طرفانه و مستقل در مورد جنایات جنگی شکل گرفته علیه مردم یمن طی مدت نزدیک به شش ماه گذشته تحقیق به عمل آورد.
خبرگزاری رسمی یمن سبأ به نقل از بیانیه ائتلاف مدنی پیگیری جنایات متجاوزین توضیح داد: ائتلاف و به همراه آن سازمانهای جامعه مدنی در یمن تجاوز و محاصره غیرقانونی عربستان و همپیمانانش علیه مردم یمن را بطور مستمر و مستند رصد کرده و ثبت و ضبط می کند.
در این بیانیه آمده است: جنگنده های متجاوز همه روزه مناطق مسکونی را هدف قرار داده و مردم بی دفاع از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند. در حملات دیوانه وار جنگنده ها در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته به مناطق مسکونی در صنعا دهها غیرنظامی از جمله بسیاری از زنان و کودکان به شهادت رسیده و یا زخمی شدند و دهها خانه و رستوران و مغازه مردم با خاک یکسان شد.
این ائتلاف افزود: علاوه بر آن داعش در صنعا دست به انفجارهای تروریستی زده است که مساجد را نیز در برگرفته و در انفجار تروریستی در مسجد جامع المؤید دهها نمازگزار به شهادت رسیده و صدها نمازگزار دیگر مجروح شدند.
این ائتلاف خاطرنشان کرد: همه این جنایات با سکوت سازمان ملل همراه شده است . هم اکنون مردم یمن از ساده ترین حقوق خود یعنی دسترسی به مواد غذایی و دارو و امنیت محروم هستند و محاصره ظالمانه تحمیل شده علیه یمن مردم این کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است. 

پربیننده ترین خبرها