بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره

بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره
پنج‌شنبه 19 شهريور 1394 - 10:28

رژیم صهیونیستی از بازگشایی سفارت خود در منزل سفیر این رژیم در قاهره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امورخارجه مصر با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام از سرگیری فعالیت سفارت رژیم صهیونیستی در مصر، خاطر نشان کرد: دقیقاً چهار سال پیش، دیپلمات های اسرائیلی به ترک سفارت واداشته شدند.

"احمد ابوزید" سخنگوی وزارت امورخارجه مصر اعلام کرد: روز چهارشنبه مقر موقت سفارت اسرائیل، در منزل سفیر اسرائیلی به صورت رسمی و با حضور سرپرست وزارت خارجه اسرائیل بازگشایی شد.

مصر نخستین کشور عرب بود که در سال 1979 با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امصا کرد، اما با سقوط حسنی مبارک در سال 2011، روابط مصر با این رژیم، رو به سردی گرایید. در آن سال مردم در مقابل سفارت این رژیم در قاهره تظاهرات کردند و در تاریخ 9 سپتامبر 2011، وارد سفارت شدند و در انتقام از جنایت های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و محاصرۀ چند سالۀ مردم غزه، اسناد و مدارکِ سفارت را از پنجرۀ سفارت به بیرون پرتاب کردند.

اما اکنون دیپلمات های صهیونیست، به قاهره بازگشتند و فعالیت خود را در مقر موقت، از سر گرفتند. ریاست هیئت دیپلماتیک صهیونیست در قاهره را حاییم کورن به عهده دارد که از ماه سپتامبر 2014، به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره منصوب شد.

"تزیپی حوتوولی" معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، ضمن استقبال از بازگشایی سفارت این رژیم در قاهره گفت: با توجه به چالش های جدید، فرصت های تازه ای برای همکاری و تحکیم روابط میان اسرائیل و کشورهای منطقه به ویژه مصر شکل گرفته است.

مصر، در ماه ژانویۀ گذشته برای سفارت خود در فلسطین اشغالی سفیر تعیین کرد. این سفارتخانه از سال 2012 بدون سفیر مانده بود و علت آن، فراخوانی سفیرِ مصر به دستور "محمد مرسی" رئیس جمهور سابق مصر بود.

محمد مرسی، در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در سال 2012، سفیر مصر را از تل آویو فراخواند.

26

پربیننده ترین خبرها