تأکید دفتر آیت الله سیستانی بر لزوم آزادی کارگران ترک

تأکید دفتر آیت الله سیستانی بر لزوم آزادی کارگران ترک
شنبه 21 شهريور 1394 - 16:54

العالم - دفتر آیت الله سیستانی، در نجف اشرف امروز (شنبه) خواستار آزادی کارگران ترک و دست برداشتن از اقدام هایی شد که باعث از بین رفتن اقتدار دولت عراق می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سایت سومریه نیوز، دفتر آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی تقلید شیعیان عراق با صدور بیانیه ای در نجف اشرف و با فراخوان پشتیبانی از دولت و نیروهای سیاسی عراق، تاکید کرد: آنطور که در رسانه ها آمده، یک گروه مسلح که خود را پیروان امام حسین (علیه السلام) نامیده است و مدعی پیروی از مکتب این امام بزرگوار است به منظور رسیدن به اهداف و خواسته های سیاسی خاصی، تعدادی از کارگران خارجی را ربوده و به گروگان گرفته است.

در این بیانیه آمده است: "ما تأکید می کنیم که تعرض به این انسانهای بی گناه که هیچ دخالتی در حوادث منطقه و مشکلات جاری درآن ندارند، عملی غیراخلاقی بوده و خلاف اصول و موازین شرع و قانون است و لذا به شدت آن را محکوم می کنیم و خواستار آزادی آنها و دست برداشتن از رفتارهایی هستیم که به وجهه دین مبین اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام لطمه می زند و به تضعیف دولت منتخب می انجامد."

این بیانیه از دولت و نیروهای سیاسی عراق خواسته است تا از نیروهای امنیتی حمایت کرده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از رفتارها و حرکت های غیرقانونی که به امنیت و ثبات این کشور ضربه می زنند به کار گیرند.

 یک گروه مسلح با لباس نظامی، روز دوم سپتامبر 2015 تعدادی از کارگران ترک را که در پروژه ورزشگاه المپیک در منطقه الحبیبیه واقع در شرق بغداد مشغول فعالیت بودند، ربودند.

به دنبال وقوع این حادثه فرماندهی عملیات بغداد با ذکر اینکه تعداد کارگران ربوده شده 16 نفر است، اعلام کرد تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها