مالکی: به حزب بعث اجازه بازگشت نمی دهیم

مالکی: به حزب بعث اجازه بازگشت نمی دهیم
شنبه 21 شهريور 1394 - 20:20

العالم - رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق ضمن رد هرگونه دخالت در امور داخلی عراق بر ضرورت جلوگیری از بازگشت حزب بعث به عرصه قدرت در این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق در دومین کنفرانس قبایل عنزه که در استان نجف برگزار شد، گفت: ما باید به عراق فکر کنیم و منافع کشور را به منافع شخصی ترجیح دهیم و برای حفظ یکپارچگی آن بکوشیم زیرا در این صورت کرامت همه حفظ خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از بازگشت حزب بعث به صحنه سیاسی عراق که اعضایش در کنفرانس دوحه حضور یافتند، افزود: هنوز زخم های ما از حزب بعث التیام نیافته که عناصر این حزب در کنفرانس های کشورهای همسایه شرکت می کنند و بیانیه منتشر می کنند.

مالکی تاکید کرد: هرچند که روابط ما با کشورهای همسایه بر اساس حسن همجواری و تسامح است اما حمایت آنها از گروههای تروریستی و تلاش برای اخلال در فرآیند سیاسی عراق به دور از تسامح است و ما در هر صورت هر نوع دخالت در امور داخلی عراق را به کلی رد می کنیم.

معاون سابق رییس جمهوری عراق خاطرنشان کرد: هوشیاری عراقی ها و صبر و همبستگی شان همه توطئه هایی که عراق را هدف قرار داده بود نقش بر آب کرده و فداکاری های زیادی در این راه کرده ایم و هنوز کارهای زیادی هست که باید برای محافظت از پیروزی های به دست آمده توسط قهرمانان بسیج مردمی و نیروهای نظامی انجام دهیم.

عبدالعظیم العجمان نماینده ائتلاف نیروهای ملی در پارلمان عراق روز یکشنبه ششم سپتامبر از وجود طرح مشترک آمریکا و قطر برای پایان دادن به درگیری های نیروهای سیاسی سنی خبر داد که کنفرانس دوحه و سفر سلیم الجبوری رئیس پارلمان نیز مقدمه اجرای این طرح است.

وزارت خارجه عراق نیز در همان تاریخ از مشارکت اشخاصی که تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق هستند در کنفرانس دوحه خبر داد و تاکید کرد که درباره برگزاری این کنفرانس متنظر توضیح دولت قطر است ضمن آن که این کنفرانس را سابقه ای بد و دخالتی آشکار در امور داخلی عراق ارزیابی کرد.

یک منبع نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز سوم سپتامبر گفته بود که کنفرانس دوحه بدون هماهنگی با دولت عراق برگزار شده و دولت این کشور آن را رد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها