توصیف مقتدا صدر از ربایندگان کارگران ترک

توصیف مقتدا صدر از ربایندگان کارگران ترک
شنبه 21 شهريور 1394 - 23:08

العالم - مقتدا صدر رهبر جریان صدر امروز(شنبه) ربوده شدن کارگران ترک در بغداد را محکوم کرد و ربایندگان را پست فطرت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدا صدر خواستار آزادی کارگران ترک شد و آمادگی خود را برای کمک به دولت عراق به منظور پایان دادن به پرونده ربوده شدگان ترک اعلام کرد.

صدر در پاسخ به سئوال سومریه نیوز گفت: "ربوده شدن کارگران ترک یک جرم و اقدام ناپسند شمرده می شود که عرق شرم بر جبین انسانیت و اسلام می نشاند."

وی گفت که به نمایندگی از سوی  تمامی دوست داران صلح و اسلام می خواهد تا افراد ربوده شده با هر انگیزه سیاسی یا مالی و یا هر کشمکش دیگر و رباینده هر کس که باشد، آزاد شوند.

صدر تاکید کرد: آنچه که بیش از پیش انسان را آزار می دهد این است که اقدام یاد شده به نام امام حسین(ع) و با شعار لبیک یا حسین انجام گرفته در حالیکه امام حسین (ع) از شما انسانهای پست فطرت بیزار است که کردارتان شبیه داعشی های پلید و عملکرد سرکش آنها است.

وی توضیح داد: (آیا) حسین (ع) راضی است که سرها بریده شود و انسانهای بی گناه ربوده شوند؟. او تنها کاری که می خواست انجام دهد، اصلاح امت جدش بوده. اصلاحات تنها با ریشه کن کردن تروریسم داعشی و تروریسم بی شرمانه شبه نظامیان و تحریم کردن آنها و در انزوا نگه داشتن آنها انجام می گیرد.

مقتدا صدر افزود: دولت عراق باید فورا به پرونده ربوده شدگان ترک پایان دهد و ما آمادگی کامل داریم تا در این خصوص با دولت همکاری کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما با همسایه خود ترکیه اختلاف داریم این نباید منجر به ربوده شدن کارگردان بی گناه شود که هیچ گناهی ندارند جز اینکه در شرکت هایی مشغول کار هستند که بطور رسمی در صدد بازسازی کشور هستند؛ ای نادانان شما بجای ربودن افراد بیگناه جام خشم خود را بر سر اشغالگران و ایادی آنها فرو بریزد.

گفتنی است که دفتر آیت الله سید علی سیستانی در نجف نیز امروز خواستار آزادی کارگران ربوده شده ترکیه ای و دست برداشتن از اقداماتی که اقتدار عراق را از بین می برد، شد و از دولت و جریانهای سیاسی خواست تا به نیروهای امنیتی کمک کنند.

یک گروه مسلح که لباس نظامی بر تن داشته 16 کارگر ترک را در دوم سپتامبر 2015 از محل پروژه ورزشگاه المپیک در منطقه الحبیبیه در شرق بغداد ربود؛ ستاد فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرده که تحقیق در خصوص این حادثه را آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها