نماینده عراقی:

تکرار ایده تجزیه عراق و سوریه اتفاقی نیست

تکرار ایده تجزیه عراق و سوریه اتفاقی نیست
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 10:12

یکی از رهبران ائتلاف نیروهای عراقی، آمریکا را به دست داشتن در طرح های مشکوک تجزیه در سرزمینهای عربی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، ظافر العانی در بیانیه ای گفت اتفاقی نیست که اخیرا ایده تجزیه عراق و سوریه با توجیه پذیرفتن عمل انجام شده، از زبان سران ارشد دولت آمریکا به ویژه کسانی که پست های اطلاعاتی مهمی دارند، تکرار می شود.

وی افزود: تکرار این دیدگاهها این باور را در ما تقویت می کند که دولت آمریکا همواره به سیاست معروف خود در قبال منطقه عربی که مبتنی بر تجزیه کشورها براساس مسائل فرقه ای، نژادی و دینی است، ادامه می دهد.

ظافر العانی اظهار داشت: شکی نیست که آمریکا مسؤول اوضاع فعلی امت ما و هدر رفتن ثروت های آن و مهاجرت مردم آن و تضعیف کشورها چه با تجاوز نظامی مستقیم یا با اشغال یا تشویق جنگ های داخلی با هدف زمینه سازی برای تقسیم با به اصطلاح ترسیم نقشه جدید خاورمیانه، است.

وی تصریح کرد: این برخلاف معاهده های بین المللی است که احترام گذاشتن به مرزهای به ارث برده را بدون تقسیم برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، تصویب کرده است.

ژنرال ریموند اودرنو رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در  13 اگوست 2015 در اظهاراتی مداخله جویانه و تفرقه آمیز مدعی شده بود برقراری آشتی بین شیعیان و سنی ها در عراق دشوارتر می شود، و تقسیم این کشور شاید تنها راه حل نزاع فرقه ای باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها