مرزهای مجارستان به روی پناهجویان بسته شد

مرزهای مجارستان به روی پناهجویان بسته شد
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 10:36

العالم - سازمان ملی حمل و نقل مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که برای کنترل عملیات مربوط به پناهجویان مرز هوایی خود با صربستان را بسته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملی حمل و نقل مجارستان در بیانیه ای اعلام کرد: هدف از بستن مرز هوایی اجازه دادن به پلیس، ارتش و امدادگران برای استفاده ایمن از حریم هوایی در خصوص اجرای عملیات مربوط به پناهجویان است.

این بیانیه می افزاید: بستن مرز هوایی تأثیری در پروازهای مسافربری بین المللی نخواهد داشت.

پلیس مجارستان نیز روز دوشنبه 23 شهریور ماه، گذرگاه اصلی ورود مهاجران و پناهجویان را در شهر روسکه بست.

بزرگ ترین اردوگاه پناهندگان در شهر روسکه در مرز مجارستان با صربستان واقع است و ده ها پناهجو چندی پیش در نزدیکی این مرز برای ورود به مجارستان تجمع کرده بودند. مرز مشترک مجارستان و صربستان 180 کیلومتر است که حصاری 4 متری در امتداد آن کشیده شده است. 

بستن ناگهانی گذرگاه اصلی ورود پناهجویان به مجارستان باعث شد که دختر 7 ساله یک خانواده که وارد این کشور شده بود، از خانواده اش جدا بماند زیرا پدر و 2 برادرش در صربستان گیر کردند. 

حدود 6 هزار پناهجو روز یکشنبه این هفته وارد مجارستان شدند.

رسانه های صربستان اعلام کردند که دولت این کشور پیش از اجرای قانون جدید مجازات حبس مهاجران و پناهجویان غیرقانونی درپی بازکردن مرزهای خود برای ورود 25 هزار تا 35 هزار مهاجر به مجارستان است.

پناهجویانی که وارد مجارستان می شوند، می خواهند به غرب اروپا به خصوص آلمان و سوئد بروند و ده ها هزار پناهجو در چند هفته گذشته از طریق اتریش خود را به غرب اروپا رساندند.

پلیس مجارستان روز یکشنبه در شهر روسکه با صدها پناهجو درگیر شد و دولت پس از چند ساعت اتوبوس هایی را برای انتقال آنها به اتریش فرستاد.

زید بن رعد الحسین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم اعلام کرد که اروپا باید از بازداشت پناهجویان در مرزها و بدرفتاری با آنها به خصوص کودکان امتناع کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها