آیا روسیه به حمایت از سوریه ادامه میدهد؟

آیا روسیه به حمایت از سوریه ادامه میدهد؟
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 12:05

رئیس جمهور روسیه بار دیگر با اشاره به خطر تروریست ها در منطقه تاکید کرد که کشورش به حمایت از دولت قانونی سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین، درآغازنشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان گفت: ما از دولت سوریه در مواجه با تروریسم حمایت می کنیم و همان طور که در گذشته کمک کرده ایم در آینده نیز انواع کمک های نظامی و فناوری ضروری را در این خصوص به سوریه ارائه خواهیم کرد و از دیگر کشورها نیز می خواهیم در این باره به ما بپوندند.
وی گفت: همگرایی در تلاش ها برای مبارزه با تروریسم امروز نخستین اولویت به شمار می رود زیرا بدون آن حل مسائل ضروری دیگر از جمله موضوع آوارگان امکان پذیر نیست.
رئیس جمهوری روسیه در باره اوضاع سوریه گفت که اگر کشورش از دمشق حمایت نمی‌کرد، وضعیت این کشوره بدتر از لیبی می شد و سیل آوارگان بسیار زیاد تر بود.
پوتین تاکید کرد: هیچ ارتباطی بین کمک هایی که روسیه به دولت قانونی در سوریه ارائه می دهد و سیل آوارگان به اروپا وجود ندارد. مردم در وهله اول به علت قتل و کشتاری که عامل آن خارجی و به علت وارد کردن تسلیحات و تجهیزات جنگی  است از سوریه فرار می کنند. مردم از جنایت های تروریست ها فرار می کنند.
وی تاکید کرد: بشار اسد آماده است "گروه‌های سالم" از میان مخالفان سوری را در اداره امور کشور مشارکت دهد. اندیشیدن به اصلاحات سیاسی در سوریه امری لازم است. جامعه بین الملل باید طمع ورزی های ژئوپلتیک خود درباره این کشورو سیاست یک بام و دو هوا در ارتباط با مبارزه با تروریسم را کنار گذارند. همچنین، باید سیاست استفاده مستقیم با غیر مستقیم از گروه های تروریستی را برای تحقق بخشیدن به اهداف موقت از جمله تلاش ها برای تغییر نظام ها را که مطابق میل برخی طرف ها نیستند کنار گذارند.
وی افزود: روسیه نسبت به حمایت عربستان، اسرائیل و اروپا از تروریسم نگران است. تروریست‌ها علنا مکه، مدینه و بیت‌المقدس را تهدید کرده و گفته‌اند که دامنه فعالیتشان را به اروپا، روسیه، آسیا مرکزی و جنوب شرق گسترش می‌دهند. کنترل داعش بر بخش های وسیعی از سوریه و عراق نشان از یک "چالش جدی" است.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: شبه‌نظامیانی ازبسیاری از کشورها و متاسفانه حتی از اروپا و روسیه از لحاظ ایدئولوژیک تغییر کرده و در داخل رده‌های این گروه آموزش نظامی دیده‌اند. داعش فعالیت خود را فراتر از عراق و سوریه گسترش داده است. تروریست‌ها اقدام به کشتار گسترده مردم ایجاد هرج و مرج و فقر و تخریب آثار فرهنگی و مذهبی می‌کنند؛ جامعه جهانی اکنون باید نیروهای خود را برای جنگ با ترور متحد کند.

پربیننده ترین خبرها