رقابت چین با آلمان در فروش تسلیحات

رقابت چین با آلمان در فروش تسلیحات
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 23:08

چین در چارچوب تلاش برای گسترش صادرات تسلیحاتی خود و دستیابی به بازارهایی فراتر از بازارهای سنتی آسیا، درصدد است دو زیردریایی با قیمتی کمتر از زیردریایی‌هایی که آلمان به مصر پیشنهاد کرده، به قاهره بفروشد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، منابع آگاه در صنایع تسلیحاتی، اعلام کردند که پکن با ارائه پیشنهاد  قیمت پائین و شرایط پرداخت آسان در تلاش است راه را به روی حضور شرکت های غربی ساخت زیردریایی در آسیا ببندد. چین در این زمینه تاکنون قراردادهایی با پاکستان و بنگلادش امضا کرده است.

موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم در ماه مارس اعلام کرد چین جای آلمان را به عنوان سومین صادر کننده بزرگ سلاح در جهان گرفته است؛ هرچند حدود هفتاد درصد این صادرات به پاکستان، بنگلادش و میانمار بوده است.

یک منبع نظامی مصری نیز که خواست نامش فاش نشود با بیان این که چین فروش زیردریایی را به قاهره پیشنهاد کرده است، گفت: ما در حال بررسی این پیشنهاد هستیم ولی تصمیم گیری در این باره آسان نیست. این منبع از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یک سخنگوی نظامی مصری نیز خاطرنشان کرد که " جزئیاتی رسمی" در این خصوص در اختیار ندارد. وزارت دفاع چین نیز از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.

به گفته منابع آگاه در صنایع تسلیحاتی، قاهره که در سال 2011 دو زیردریایی به شرکت "تایسن کروپ مارین سیستمز" آلمان سفارش داده بود و قرار است آنها را در سال 2017 تحویل بگیرد، به دنبال خرید دو زیردریایی دیگر است. این شرکت آلمانی در حال مذاکره با مصر برای فروش دو زیردریایی دیگر به قاهره است.

به گفته کارشناسان امنیتی، چین نسخه هایی از زیردریایی های نوع سونگ را برای فروش در بازارهای بین المللی عرضه می کند. این زیردریایی های هجومی پیشرفته با سوخت دیزل و برق کار می کنند و به گفته کارشناسان، چینی ها این زیردریایی ها را با ایجاد تغییراتی در فناوری های آلمانی و فرانسوی ساخته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها