رئیس جمهور بورکینافاسو در قصر خود حبس شد

رئیس جمهور بورکینافاسو در قصر خود حبس شد
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 10:12

نیروهای گارد ریاست جمهوریِ وفادار به رئیس جمهور سابق بورکینافاسو، رئیس جمهور دوره انتقالی و نخست وزیر را به همراه دو وزیر دیگر، در کاخ ریاست جمهوری حبس کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شریف سی" رئیس شورای ملی انتقالی بورکینافاسو امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای خبر داد: گردان امنیت ریاست جمهوری که همان گارد ریاست جمهوری سابق بورکینافاسو و وفادار به بلیز کومباری، در ساعت 14:30 وارد سالن هیئت وزیران شدند و میشل کافاندو رئیس جمهور (موقت دوره انتقالی) و اسحق زیدا نخست وزیر و دو وزیر دیگر را در کاخ ریاست جمهوری حبس کرد.

دولت انتقالی بورکینافاسو، از زمان سقوط دولت کومباری در اکتبر 2014، قدرت را در این کشور در دست گرفت. دولت انتقالی، که به ریاست جمهوری کافاندو و نخست وزیری زیدا تشکیل شده است، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس در ماه اکتبر آینده، قدرت را به دولت قانونی واگذار می کند.

رئیس جمهور بورکینافاسو بعد از 27 سال ریاست جمهوری،‌ با کودتای ارتش و فشار اعتراضات مردمی،‌ مجبور به استعفا و کناره گیری از سمت خود شد.

بلیز کومباوری رئیس جمهور مستعفی بورکینافاسو تلاش می کرد با تغییر قانون اساسی،‌ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دوباره کاندیدا شود و یک دوره دیگر در قدرت بماند اما همین اقدام،‌ خشم مردم را برانگیخت و آنها را به اعتراضات خیابانی کشاند تا ارتش هم با استفاده از فرصت،‌ دست به کودتا بزند.

کومباوری دوره قبل هم با تغییر قانون اساسی توانسته بود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و پیروز شود.

شورای امنیت سازمان ملل امروز پنجشنبه، حبس نخست وزیر و رئیس جمهور دولت موقت را به شدت محکوم کرد و آزادی فوری آن ها را خواستار شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها