انتقاد از فروش سلاح توسط آمریکا به بحرین

انتقاد از فروش سلاح توسط آمریکا به بحرین
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 13:37

دو عضو کنگره آمریکا از تصمیم وزارت خارجه این کشور برای ازسرگیری فروش سلاح به بحرین انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ران وایدن سناتور دمکرات و جیم ماکگفرن عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ای تاکید کردند: " ما به عنوان قانونگذار از دیرباز به تقویت حقوق بشر و کرامت انسانی اعتقاد داشته ایم و آمریکا نباید سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز را با فروش سلاح به دولتهایی که می خواهند از سلاح مزبور در همین راستا استفاده کنند، تشویق کند. "

این مقاله افزود: ما نمایندگان مردم آمریکا قوانینی وضعی خواهیم تا این تصمیم اشتباه را ناکام بگذاریم . دولت بحرین از زمان شعله ور شدن اعتراضات مردمی گسترده از سال 2011 به این سو رهبران مخالف و فعالان حقوق بشر و حتی پزشکان امدادرسان را سرکوب کرده است.

این مقاله تاکید کرد: تلاش حکومت بحرین برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و بازداشتن فعالان سیاسی از راه حق طلبانه خود همچنان ادامه دارد.

این دو عضو کنگره در مقاله خود در شبکه "سی ان ان" از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستند تا فقط در صورت انجام اصلاحات واقعی در بحرین، اجازه فروش سلاح به این کشور را صادر کند.

آنها همچنین از باراک اوباما خواستند تا با توجه به ادامه روند سرکوب قیام مردمی در بحرین، مجوز صدور سلاح به این رژیم را صادر نکند.

شرکت تسلیحاتی "لوکهید مارتین" آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که قراردادی به ارزش 227 میلیون دلار با ارتش آمریکا برای ساخت دهمین محموله موشک اندازهای هدایت شونده از نوع GMLRS بسته است. دولت آمریکا قرار است این سلاح ها را به بحرین و امارات بفروشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها