در دیدار دی میستورا و معلم چه گذشت

در دیدار دی میستورا و معلم چه گذشت
پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 22:38

وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه و هیات همراهش، مبارزه با تروریسم را اولویت مرکزی برای هر گونه فرایند سیاسی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم استفان دی میستورا درباره طرح ایجاد کارگروههایی برای حل سیاسی بحران سوریه به پرسش های طرف سوری پاسخ داد و خاطرنشان کرد که می توان از توافق های حاصل شده در میان طرف های سوری برای مقدمات نشست ژنو 3.1 استفاده کرد.
ولید معلم نیز تاکید کرد که مبارزه با تروریسم اولویت و راه ورود به فرایند حل سیاسی بحران در سوریه است که با برقراری امنیت و ثبات خواسته های ملت سوریه را برآورده خواهد کرد و سوریه نیز ایده های ارائه شده توسط دی میستورا را برای اتخاذ مواضع مناسب بررسی خواهد کرد.
معلم بر ضرورت ادامه رایزنی ها میان دی میستورا و دولت سوریه درباره این موضوع تاکید کرد و گفت طرف های منطقه ای و بین المللی باید برای مبارزه با تروریسم و وادار کردن کشورهای حامی تروریست ها به توقف حمایت هایشان همکاری کنند.
دی میستورا بعد از چندین دیدار با مسؤولین عربی و غربی و گفت وگو درباره راههای حل سیاسی و مبارزه با تروریسم و حفظ ساختار دولت در سوریه از راه لبنان به این کشور آمده است.
احتمالا فرستاده سازمان ملل متحد فردا (جمعه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار می کند.
سفر دی میستورا به دمشق بعد از تحولاتی همچون بحران پناهندگان سوری و ارسال اسلحه جدید روسیه به دمشق صورت می گیرد و منابع نظامی رسمی امروز پنجشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه تمرین و استفاده از سلاحهای جدید روسی را آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها