تازه ترین گزارش خبرنگار العالم از اوضاع یمن

تازه ترین گزارش خبرنگار العالم از اوضاع یمن
جمعه 27 شهريور 1394 - 13:39

حملات جنگنده های ارتش سعودی و همدستانش به شهر صنعا پایتخت و سایر مناطق یمن امروز نیز ادامه یافت.

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در یمن گفت: جنگنده های سعودی یک بازار و مدرسه را در منطقه کتاف در صعده درشمال یمن هدف حملات خود قرار دادند.

منابع محلی یمنی گفتند که یک مرکز اقتصادی و نظامی و مناطقی در عصر و فج عطان نیز امروز هدف حملات ارتش سعودی قرار گرفت که طی آن، عده ای از مردم یمن کشته شدند.

این حملات دراستان های إب ، مأرب ، تعز و ذمار به تخریب چند ساختمان مسکونی و مرکز تجاری منجر شد.

خبرنگار العالم همچنین از پرواز گسترده هواپیماهای سعودی بر فراز شهر تعز خبر داد.

در همین حال، منابع یمنی از شهادت یک شهروند و زخمی شدن دو تن دیگر درحمله جنگنده های سعودی به منطقه النظیر در رازح در صعده خبر دادند.

این منابع افزودند: جنگنده های متجاوز سعودی به یک مدرسه درمنطقه آل سالم در کتاف در استان صعده حمله کردند و چند بار نیز منطقه الزور در مأرب را هدف قرار دادند. پادگان " ابو موسى الأشعری " درمنطقه الخوخه نیز بمباران شد که تلفاتی در بر نداشت.

نیروهای زمینی ارتش سعودی نیز منطقه القراد درمنطقه باقم را با موشک و گلوله های سنگین هدف قرار دادند. شهر صنعا پایتخت یمن نیز شاهد حملات هوایی متجاوزان بود.

در همین حال، نیروهای ارتش یمن و کمیته های انقلابی نیز در واکنش به حملات جنگنده های سعودی، به چند پایگاه نظامی در داخل عربستان حمله کردند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: یک پایگاه نیروهای نظامی در منطقه جیزان هدف قرار گرفت که در نتیجه، دست کم یک خودروی نظامی منهدم شد.

همچنین رسانه ها تصاویری از کنترل ارتش و کمیته های مردمی بر چند پایگاه نظامی سعودی در اطراف شهر الربوعه در داخل منطقه عسیر منتشر کردند و درگیری هایی نیز با نظامیان سعودی روی داد و چندین خودرو و بولدوزر نظامی نیز به آتش کشیده شده یا منهدم شد.

گروهی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز به سمت نزدیک ترین ایست های بازرسی در اطراف شهر الربوعه یورش بردند و آن جا را تحت کنترل خود درآوردند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین به مواضع نیروهای گارد مرزی عربستان و یک مرکز دولتی در منطقه الربوعه در عسیر حمله کردند.

 

پربیننده ترین خبرها