علت تشدید حملات علیه صنعا از نگاه کارشناسان

علت تشدید حملات علیه صنعا از نگاه کارشناسان
جمعه 27 شهريور 1394 - 14:51

کارشناسان و ناظران سیاسی علت تشدید حملات ائتلاف سعودی به شهر صنعا پایتخت یمن را پاسخ به پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی این کشور دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف سعودی علیه یمن حملات هوایی خود به مناطق مختلف صنعا را تشدید کرد و بار دیگر مناطق النهضه، صوفان، اردوگاه الصیانه در غرب صنعا را هدف قرار داد. این حملات علاوه بر بمباران منطقه النهدین و فج عطان بود.

کارشناسان تاکید کردند که علت این حملات پاسخ عربستان به دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی است. محمد یاسین کارشناس سیاسی یمنی روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: این واکنش از جانب ائتلاف سعودی ظالم که حملاتش از شش ماه تاکنون علیه یمن ادامه دارد، قابل پیش بینی است.

وی افزود: این تشدید حملات به سبب دستاوردهای ارتش در استان مارب و نیز پیروزیهای ارتش و کمیته های مردمی در مرز یمن و عربستان است.

یاسین تصریح کرد: ما پیش بینی می کنیم که آنها وحشیگری و غرور و خودبزرگ بینی بیشتری به خرج دهند.

یکی از اعضای کمیته های مردمی یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: منزل ما بر اثر بمباران به طور کامل تخریب شد و مادر و خواهرم به شهادت رسیدند. خواهر دیگرم نیز مجروح شد. از خدا می خوام انتقام ما را از آنها بگیرد و آنها را نابود کند.

یکی از شهروندان یمنی نیز گفت: ما این حملات را محکوم می کنیم و همچنان تا آخرین لحظه، مقاومت می کنیم و کمترین هراسی به دلمان راه نخواهیم داد.

کاملا آشکار به نظر می رسد که متجاوزان سعودی، خانه های مردم یمن را به اهداف های نظامی خود تبدیل کرده و با این کار، قوانین جنگ را که بر طبق آنها هدف قرار دادن غیرنظامیان جایز نیست، زیرپاگذاشته اند. این در حالی است که جامعه بین الملل برای متوقف کردن این حملات، سکوت اختیار کرده است.

پربیننده ترین خبرها