معلم: روسیه در سوریه نمی جنگد

معلم: روسیه در سوریه نمی جنگد
جمعه 27 شهريور 1394 - 23:07

ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت: روسیه تا به امروز در سوریه نجنگیده است ولی اگر احساس نیاز کنیم این موضوع را بررسی کرده و از مسکو انجام آن را خواستار خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید معلم در سخنانی تصریح کرد: شدت یافتن لحن روسیه باعث شد تا آمریکا از مواضع خود نسبت به اوضاع جاری در سوریه عقب نشینی کند.

وزیر خارجه سوریه در مورد وجود یک پایگاه نظامی روسیه در شهر لاذقیه سوریه گفت که این خبر را تایید و یا رد نمی کند.

خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" به نقل از معلم افزود: میان سوریه و روسیه و نیروهای مسلح ما و نیروهای روسی همکاری راهبردی عمیقی وجود دارد.

وی با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و اظهارنظر اخیر لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: مقامات روسیه متوجه شده اند که مبارزه با تروریسم در سوریه نیازمند انجام عملیات بازدارنده برای دفاع از خویشتن است و در نتیجه آنها، ارائه تسلیحات و مهمات به ارتش سوریه را افزایش دادند. مسکو در کنار دمشق ایستاده است و برای مبارزه با تروریسم آماده است تا در صورت لزوم هر آنچه را که در توان دارد، تقدیم سوریه کند.

معلم خاطرنشان کرد: در سوریه گروههای بسیاری با دولت می جنگیدند اما بعدها متوجه شده اند که فریب خورده اند و به همین دلیل، به آغوش کشور بازگشتند و گروهی از آنان هم اکنون در کنار ارتش سوریه در حال نبرد با گروه های تروریستی هستند. ما همچنان از افراد فریب خورده برای بازگشت به آغوش کشور دعوت می کنیم.

وی افزود: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به دلایل خاص خود گروه های تروریستی را در سوریه تشکیل داده اند. همه هموطنان میهن دوست می بایست برای مبارزه با تروریسم در کنار ارتش سوریه قرار گیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها