روسیه: زمان برقراری آتش بس در یمن رسیده است

روسیه: زمان برقراری آتش بس در یمن رسیده است
جمعه 27 شهريور 1394 - 23:18

سفیر روسیه در صنعا با تاکید بر اینکه زمان برقراری آتش بس در یمن رسیده است، تاکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای یافتن یک راه حل موفقیت آمیز جهت پایان دادن به بحران یمن بکار خواهد برد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ولادیمیر دیدوشکین سفیر روسیه امروز پس از ورود به فرودگاه بین المللی صنعا در گفت وگو با خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" اظهار داشت که در جریان سفرش به ریاض با برخی از سیاست مداران سعودی دیدار و گفتگو کرده است.

به گفته دیدوشکین، وی در شهر صنعا نیز با جریان ها و طرفهای سیاسی یمنی که برای یافتن راه حل مسالمت آمیز بحران یمن تلاش می کنند، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفیر روسیه در صنعا در مورد حل و فصل مشکل یمن در آینده نه چندان دور ابراز خوشبینی کرد و پیش بینی نمود که چنین راه حلی بدست آیند.

روسیه هم اکنون ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد و تلاش می کند تا اولویت را به موضوع یمن به منظور حل وفصل بحران این کشور اختصاص دهد.

ولادیمیر دیدوشکین خاطرنشان کرد: روسیه نسبت به ادامه یافتن شش ماهه جنگ یمن و جان باختن بسیاری در آن به شدت نگران است و با ملت یمن ابراز همدردی می کند.

وی گفت: من به نقش خود به عنوان معاون فرستاده سازمان ملل در یمن ادامه خواهم داد. فرستاده بان کی مون هم اکنون نقش بسیار مهمی در یمن بازی می کند و روسیه می خواهد به وی کمک کند تا هر چه سریع تر راه حلی برای بحران یمن یافت شود. وقت آن فرارسیده که آتش بس بطور کامل برقرار شود و جنگ در یمن پایان یابد.

جنگنده های سعودی روز جمعه در چهار نوبت منزل سفیر عمان در صنعا را مورد حمله قرار دادند؛ کارشناسان تأکید کردند با توجه به نقش آشتی جویانه عمان در پرونده یمن، این حملات عربستان حامل پیام روشنی برای عمان است.

پربیننده ترین خبرها