رسوایی انگلیس در جنگ یمن

رسوایی انگلیس در جنگ یمن
شنبه 28 شهريور 1394 - 12:18

یک نشریه انگلیسی تحولات جاری یمن را از نظر تاثیری که صادرات اسلحه توسط کشورهای غربی و به خصوص انگلیس روی آن دارد بررسی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "گاردین" در گزارشی از تحولات یمن تأکید کرد که انگلیس با یک دست برای یمنی ها کمک های پزشکی و غذایی می فرستد و با دست دیگر به نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان اسلحه و تجهیزات نظامی می فروشد.
گاردین تأکید کرد: دولت انگلیس حتما می داند که این اقدام در تشدید درگیری ها و افزایش احتمال وقوع جنایات جنگی نقش موثری دارد.
گاردین خاطرنشان کرد، از زمان شروع درگیری در یمن در ماه مارس گذشته دولت انگلیس 37 مجوز ترخیص گمرکی برای محموله های نظامی و اسلحه به مقصد عربستان صادر کرده و از افشای محتویات آنها برای پارلمان خودداری کرده است.
این گزارش در ادامه تاکید می کند که دولت انگلیس به تضمین های عربستان مبنی بر این که حمله نظامی به یمن بر اساس اصول بین المللی است اعتماد کرده است.

گاردین تأکید کرد: انگلیس اواخر سال گذشته توافقنامۀ سازمان ملل متحد دربارۀ تجارت اسلحه را امضا کرد که بر اساس آن صادرات اسلحه برای هر کشوری که مشکوک به نقض حقوق بشر یا نقض قوانین بین المللی باشد باید متوقف گردد.
گاردین در پایان می نویسد که دلایل روشنی وجود دارد که درگیری های یمن به جز نظامیان از بین شهروندان نیز قربانیانی دارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها