اوباما یک همجنسگرا را برای ریاست ارتش معرفی کرد

اوباما یک همجنسگرا را برای ریاست ارتش معرفی کرد
شنبه 28 شهريور 1394 - 17:20

رئیس‌ جمهوری آمریکا در اقدامی غیرمنتظره، قصد دارد نخستین بار در تاریخ پنتاگون یک همجنسگرا را به عنوان ریاست اداره ارتش آمریکا در این وزارتخانه معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس: اوباما یک همجنسگرا را برای ریاست اداره ارتش آمریکا در پنتاگون معرفی می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار در تاریخ وزارت دفاع کشورش، قصد دارد یک فرد همجنسگرا را برای ریاست اداره ارتش آمریکا در پنتاگون معرفی کند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «اریک فانینگ» 47 ساله برای بیش از دو دهه به عنوان کارشناس مسائل امنیتی فعالیت می‌کرده است و نقش کلیدی در نظارت بر برخی از بزرگترین برنامه‌های کشتی‌سازی و جنگنده‌های پنتاگون داشته است.

طبق این گزارش، وی در حال حاضر توسط اوباما نامزد شده تا نظارت بر ارتش آمریکا را که با کاهش شدید بودجه روبرو بوده و درگیر نبردهای طولانی و پرهزینه است، را برعهده بگیرد.

نامزدی فانینگ باید به تأیید سنا درآید و در واقع به گزارش نیویورک‌تایمز نمایانگر تغییر بزرگ در رویکردهای پنتاگون است زیرا حدود چهار سال پیش وزارت دفاع آمریکا از خدمت آندسته از افرادی که همجنسگرا بودن آنها آشکار و روشن بود در ارتش این کشور خودداری می‌کرد.

پربیننده ترین خبرها