عکس جنجالی؛ پرچم عربستان و امارات بر فراز پایگاه یمنی؟!

عکس جنجالی؛ پرچم عربستان و امارات بر فراز پایگاه یمنی؟!
شنبه 28 شهريور 1394 - 18:20

مقایسه میان دو تصویر منتشر شده از اقدام نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با عملکرد مزدوران مسلح لشکر چند ملیتی ائتلاف عربی، از ماهیت حقیقی جنگ در یمن پرده بر می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاربران شبکه های اجتماعی دو تصویر ذیل را که بیانگر بسیاری از واقعیت های جنگ در یمن است، مورد توجه قرار دادند.

در تصویر سمت چپ، مبارزان یمنی پس از پایین آوردن پرچم عربستان از یک پادگان نظامی سعودی در منطقه جیزان، پرچم یمن را بالا برده اند؛ اما در تصویر سمت چپ، مزدورانی که مشخص نیست از کدام ملیّت به خیل تفنگداران دلارهای نفتی عربستان و امارات پیوسته اند، پرچم یمن را از فراز ساختمان فرماندهی منطقه چهارم نظامی یمن در شهر اشغال شدۀ عدن، پایین کشیده و پرچم امارات و عربستان را به جای آن نصب می کنند!

توجه به این دو تصویر به سادگی مشخص می کند که برخلاف ادعای نیروهای ائتلاف عربی درخصوص حمایت از آنچه "مشروعیت" در یمن می‌نامند، آنان جز اشغال یمن و از بین بردن هویت دولت و ملت این کشور هدفی ندارند.

از طرفی، این مقایسه ساده به خوبی نشان می دهد؛ میان رزمندگانی که در راه دفاع از وطن و میهن خود و برای حفظ کرامت و هویت ملت خویش می جنگند، با مزدورانی که تحت لوای اشغالگران به نبرد با هموطنان یا برادران دینی خود آمده اند، چه تفاوت فاحشی وجود دارد.

پرچم عربستان و امارات بر پایگاه یمنی؟!

 

پربیننده ترین خبرها