نوجوان سوری، رقیب برنامه‌نویسان حرفه‌ای کامپیوتر

نوجوان سوری، رقیب برنامه‌نویسان حرفه‌ای کامپیوتر
يکشنبه 29 شهريور 1394 - 15:24

یک نوجوان شاعر سوری از اهالی شهر حمص، برای دومین سال پیاپی برنده جایزه طراحی اپلیکیشن‌های رایانه‌ای آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، پدر این نوجوان که دکتر حسان الجودی نام دارد، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت؛ تعداد کسانی که از اپلیکیشن (purify) که توسط پسرش طراحی شده استفاده می کنند، در سراسر جهان به یک میلیون و 140 هزار نفر رسیده است.

مسابقه برنامه نویسی (codeday) ویژه برنامه نویسی یا اپلیکیشنهای رایانه هر سال در امریکا برگزار می شود.

برنامه (purify)، برنامه ای جدید برای پاکسازی پیغام ها و رجیستریهای نامطمئن است و از سرعت بالایی برخوردار است و در فروشگاه شرکت اپل "ایفون، ایپد و ماک" و سیستم جدید (ios9) موجود است. با این برنامه این نوجوان سوری 12 ساله که در کشورش به عنوان شاعر و کارشناس برنامه نویسی شناخته شده است، در ردیف برنامه نویسان حرفه ای قرار می گیرد.

عبدالباسط الجودی، در سال 1997 در شهر حمص به دنیا آمد و در حال حاضر در هلند زندگی می کند. او علاوه بر تخصص در کامپیوتر، در مسابقه کشوری شعر که به مناسبت روز جهانی کودک در سال 2007 در سوریه برگزار شد، رتبه اول را از آن خود کرد. وی دو دیوان شعر با عنوان های "انتظار الفراشه" (انتظار پروانه) و "قصائد فی الحادیه عشره" (اشعاری در 11 سالگی) دارد که توسط وزارت فرهنگ سوریه در دمشق و اتحادیه نویسندگان عرب چاپ شده اند.

الجودی در المپیاد کامپیوتر در سوریه در سال 2007 در گروه سنی زیر 12 سال مدال برنز دریافت کرد و در سال 2008 در همین رشته در رده سنی زیر 15 سال مدال طلا گرفت و در سال 2009 نیز به عنوان جوانترین و بهترین شرکت کننده در این مسابقات در رده سنی زیر 18 سال برگزیده شد. وی همچنین در المپیاد بین المللی کامپیوتر که در سال 2011 در تایلند برگزار شد، شرکت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها