در راستای یهودی سازی بیشتر؛

نام خیابانهای قدس به عبری تغییر می کند

نام خیابانهای قدس به عبری تغییر می کند
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 12:01

رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی بیشتر شهر اشغالی قدس و از بین بردن آثار و نشانه های اسلامی و مسیحی این شهر، انتخاب اسامی عبری برای خیابان ها و محله هایی شهر قدس را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس نامگذاری خیابان ها در بخش قدیمی و شرق قدس به نام های عبری دارای مفاهیم توراتی را در اقدامی برای یهودی سازی این شهر و تحمیل ماهیت یهودی به آن با توسل به زور، تصویب کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین هشدار داد، از میان اسامی که شهرداری رژیم صهیونیستی تصویب کرده انتخاب نام «هار همشحاة» به جای «جبل الزیتون» است. این نام توراتی، کوهی است که بلندترین کوه قدس به شمار می رود.

شهرداری رژیم صهیونیستی همچنین انتخاب نام «شير همعلوت» برای محله ای در شهرک سلوان را تصویب کرد. این نامی توراتی است که دلالت بر راهی به سوی «هیکل» ادعایی دارد و مفهوم دینی و سیاسی آن، تغییر راه به سوی مسجد الاقصی است. هرچند که شهرداری رژیم اشغالگر نام این محله را اعلام نکرده اما این اسم دلالت بر محله البستان دارد که به مسجد الاقصی نزدیک تر است.

اقدامی که شهرداری رژیم اشغالگر قدس تصویب کرده برخلاف قانون بین المللی است زیرا براساس قانون بین المللی، تغییر اسامی خیابان ها در سرزمین های اشغالی ممنوع است. پیش از این یک مسؤول فلسطینی گفته بود تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان یونسکو و دادگاه کیفری بین المللی شکایت خواهد کرد زیرا رژیم اشغالگر، تاکنون اسامی 300 خیابان و کوچه را در شهر قدس تغییر داده است.

این اقدام بخشی از یک مجموعه اقدامات شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس و شهردار آن نیر برکات برای یهودی سازی این شهر و تغییر آثار و نشانه های فلسطینی و اسلامی آن از طریق انتخاب اسامی عبری برای خیابان ها و نوشتن عبارت های یهودی در خانه هایی در بخش قدیمی شهر که شهرک نشینان تصرف کرده اند، به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها