بمب افکن های عربستان مخصوص بمباران مسلمانان

بمب افکن های عربستان مخصوص بمباران مسلمانان
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 17:37

العالم - 'عبدالباری عطوان' سردبیر روزنامه' رای الیوم' با انتقاد از سیاست های خصمانه عربستان در یمن نوشت: چرا سعودی ها هواپیماهای جنگی خود را برای نجات مسجدالاقصی از چنگ رژیم صهیونیستی روانه نمی کنند؟.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عطوان در مقاله خود در روزنامه رای الیوم افزود: اگر حوثی ها وارد مسجدالاقصی شده بودند کشورهای عربی هواپیماهای جنگی آخرین مدل ساخت آمریکا را برای بمباران آنجا روانه می کردند اما در زمان حاضر چون اشغالگران بیت المقدس، یهودیان افراطی 'اهل کتاب' هستند، عکس العمل کشورهای عربی تنها به درخواست از شورای امنیت و سران اروپا و آمریکا برای فشار بر رژیم اسرائیل (رژیم صهیونیستی)خلاصه می شود.
وی افزود: ظاهرا حمله یهودیان به مسجدالاقصی یک مسئله فوری نیست و حمله به نمازگزاران یک موضوع عادی برای کشورهای عربی است که ارزش عجله کردن ندارد. نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، اخیرا اعلام کرد که وزرای خارجه عرب یکشنبه آینده در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به بحث در مورد تجاوزهای رو به افزایش رژیم اسرائیل در بیت المقدس خواهند پرداخت، اما چرا این نشست به جای نیویورک در قاهره، عمان، الجزایر یا موگادیشو برگزار نمی شود؟.
العربی در توجیه دلیل تاخیر این نشست گفته که وزرای خارجه عرب سرگرم مقدمات سفر به نیویورک بودند اما مگر این وزرا قرار است سوار بر چهارپا به نیویورک سفر کنند که اینهمه وقت لازم داشته باشد؟.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر هم به نوبه خود در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به عواقب جدی تجاوزات روزانه به مسجد الاقصی هشدار داد و از رژیم اسرائیل خواست تا به اقدام های جدی برای مهار این بحران دست بزند.
آقای سیسی، گیریم اسرائیل در روزهای آینده دست به هیچ اقدامی نزند آن وقت چه؟، آیا از نیروهای مصری موجود در صحرای سینای که به انواع و اقسام سلاح ها مجهز هستند، خواهید خواست تا به شهر ایلات در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی یورش ببرند و یا پرواز های هشدار دهنده بر فراز آن انجام دهند؟
عطوان می افزاید: اجازه دهید سئوالی بدون دخالت نظامی و متمدنانه تر بپرسیم آیا شما سفارت 'اسرائیل' در قاهره را تعطیل خواهید کرد؟.
اما در اردن، پنجاه نماینده پارلمان با امضای بیانیه ای خواستار بسته شدن سفارت رژیم اسرائیل و بازنگری در پیمان 'وادی عربه' در پاسخ به این تجاوزها شده اند، آیا پادشاه اردن که کشورش وظیفه حفظ و صیانت از اماکن مذهبی در بیت المقدس را بر عهده دارد پاسخ مثبتی به این درخواست خواهد داد؟.
ما گمان نمی کنیم که این هیاهوی عربی هیچ نتیجه ای داشته باشد زیرا تنها در قالب حرف و بیانیه است؛ در انتظار اینکه اوضاع آرام شود و یا بنیامین نتانیاهو، آنها را از این بن بست بحرانی که در وقت غیرمناسب یعنی مشغولیت کشورهای عربی در یمن! رخ داده خارج نماید و به یهودیان افراطی توصیه کند که حداقل چند روز را به افتخار دوستان عرب قدیمی و جدید اسرائیل خویشتنداری کنند و وقتی آبها از آسیاب افتاد بار دیگر به کار خود ادامه دهند.
البته نباید فراموش کنیم که 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان و نیروهای امنیتی آن جرات ندارند حتی یک تار موی ریش شهرک نشینان در محوطه مسجد الاقصی را بکنند و تنها زورشان به تظاهرات کنندگان فلسطینی که با نمازگزاران مسجدالاقصی اعلام همبستگی کرده اند، می رسد.
عطوان افزود: هیچ یک از وزرای خارجه عرب و سازمان همکاری های اسلامی -که شرط می بندیم 99 درصد مسلمانان جهان نامی از آن و دبیرکلش نشنیده اند- نخواسته بود تا نشستی برای حمایت از بیت المقدس برپا کنند، بنابراین به آنها می گوییم شما بهتر است به یمن سوریه و عراق بروید و مسجد الاقصی را به فلسطینی ها واگذار کنید که برای دفاع از آن در آرزوی شهادت، جان های خود را کف دست گذاشته اند؛ شما سزاوار این کار نیستید و مسجدالاقصی از شما و ناتوانی ساختگی و توطئه چینی شما با کسانی که قصد یهودی سازی آن را دارند مبراست.

پربیننده ترین خبرها