العبادی: به قیمت جانم اصلاحات را دنبال می کنم

العبادی: به قیمت جانم اصلاحات را دنبال می کنم
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 20:48

العالم - حیدر العبادی نخست وزیر عراق با تاکید بر اجرای عدالت در کشورش گفت: اصلاحات حتی اگر به قیمت جانم هم باشد، باید در عراق انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز به نقل از العبادی اعلام کرد: تظاهرات عراق زنگ خطری برای فرار از نابسامانی های موجود در کشور است؛ درست مانند زنگ خطرهایی که برای آتش سوزی و خاموش کردن آن  زده می شود یا  تبی که انسان باید به دنبال درمان بیماری باشد.
نخست وزیر عراق افزود: برگزاری تظاهرات هشداری برای بررسی و رفع تبعیض ها در دستمزدها و امتیازات درعراق بود.

وی با بیان این که شاید جان مسئولان عراقی بیش از دیگران در معرض خطر باشد، تصریح کرد: باید از جان مسئولان حفاظت کرد اما این مساله بدین معنا نیست که ارتش مجهزی برای حفاظت آنان تعیین شود.
العبادی خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان 800 محافظ و دیگری 400 محافظ دارد که با توجه به وضعیت کشور که نیاز به نیروهایی برای مبارزه با تروریسم دارد، این امر منطقی نیست.

نخست وزیر عراق در عین حال پیش بینی کرد: احتمال دارد افراد نزدیک دست به کودتا در عراق بزنند، اما ما با انجام اصلاحات عدالت را در کشور اجرا خواهیم کرد.
العبادی با تاکید براهمیت اجرای اصلاحات درعراق گفت: جایگزین اصلاحات یا هرج و مرج و آشوب است یا دیکتاتوری و پذیرفتن دیکتاتوری که عراق را ویران کرده و اموالش را به هدر داده عقلانی و منطقی نیست، بنابراین روش درست اصلاح مسیراست که ما توانایی آن را داریم.

وی افزود: برخی در صدد سنگ اندازی در مسیر انجام اصلاحات در عراق هستند که ما به آنان اجازه نخواهیم داد تا به اهدافشان برسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها