"انفرادی"، مجازات تسلیت به رئیس دولت امارات

سه شنبه 31 شهريور 1394 - 12:18

العالم - فعالان شبکه های اجتماعی با استقبال گسترده از هشتگ مخالفت با مجازات زندانیان اماراتی به خاطر تسلیت مرگ سربازان این کشور در یمن به رئیس دولت، با این زندانیان اعلام همبستگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم یکی از فعالان شبکه تویتر در این خصوص یاد آوری کرد: پس از کشته شدن سربازان اماراتی در یمن، زندانیان [سیاسی] در زندان الرزین در پیامی این مصیبت را به شیخ خلیفه و خانواده های قربانیان تسلیت گفتند. مسئولان اداره زندان ها اما پس از دریافت این پیام به زندانیان حمله کردند و آن ها را دو روز در انفرادی حبس کردند.

حمید النعیمی دیگر فعال شبکه تویتر با انتقاد از سرویس امنیتی امارات به دلیل حوادث زندان الرزین ، این سوال را مطرح کرد که چرا سرویس امنیتی از یک پیام تسلیت و همدردی به رئیس دولت به خشم آمده است؟

از سوی دیگر عبد الرحمن الجابری، فعال حقوقی، نوشت: پنجشنبه گذشته خانواده ام پس از طی یک  مسافت طولانی و تحمل گرمای هوا برای ملاقات با پدرم به زندان الرزین رفتند اما به آن ها اعلام شد که پدرم و همراهان اش ممنوع الملاقات هستند و طبعا به آن ها اجازه پرسش درباره دلیل ممنوع الملاقات بودن آن ها داده نشد، اما بعدا مشخص شد که دلیل ممنوع الملاقات بودن شان این بوده است که به رئیس دولت تسلیت گفته اند.

وی افزود: مسئولان زندان الرزین به ستم های خود در حق زندانیان ادامه می دهند و برخوردی هم با آن ها نمی شود. الرزین از چارچوب  قانون بیرون است و زندانیان پناه و مدافعی ندارند.

یک فعال دیگر نوشت: اماراتی ها به خاطر وطن پرستی و همدردی با مردم کشورشان زندانی می شوند و حقوق شان نقض می شود.

وقتی فعالی نوشت که، این چه کینه ای که سرویس امنیت ضد آزادگان اعمال می کند ، احمد غیث السویدی فعال دیگر توییت کرد: ستمی که در زندان الرزین رخ می دهد باید متوقف شود.

حمد حسن فعال دیگراماراتی در شبکه توییتر هم اخبار مگوی زندان مخوف دولت امارات را فاش کرد و درباره وضعیت زندانیان الرزین نوشت: د. ناصر بن غیث در زندان های سری آن ها به سر می برد، زندانیان شکنجه می شوند و آنگاه مسئولان می گویند ما دولتی هستیم که با "گاو" هم با تسامح برخورد می کنیم. البته شاید منظور آنان از گاو مردمی هستند که ظلم حاکمان ظالم عرب را تحمل می کنند و صدایشان درنمی آید.

جاسم الشاعر نیز توییت کرد: بهترین نوع وطن پرستی را در اداره زندان الرزین می توان دید؛ تسلیت به خاطر"شهدا" جرم تلقی می شود!

کاربر دیگری به سرویس امنیت ملی امارات هشدار داد: آزادگان (زندانیان) امارات همچون کوه استوارند و اقدام های این سرویس عواقب وخیمی برای امارات به دنبال خواهد داشت.

دهها سرباز عضوائتلاف تجاوز به یمن از جمله 45 نظامی اماراتی روز سیزدهم شهریور ماه در حمله موشکی نیروهای یمن در شرق این  کشته شدند.

با توجه به مخالفت گسترده افکار عمومی کشورهای عربی با تجاوز به یمن و قتل عام مردم آن کشور، پیام تسلیت زندانیان به رئیس دولت امارات به زعم مقام های آن کشور طعنه آمیز تلقی شده و با پیام دهندگان به شدت برخورد شده است.

عربستان همراه با ائتلافی از کشورهای عرب منطقه از فروردین ماه امسال حملات هوایی گسترده ای علیه شهرها و مناطق مسکونی یمن آغاز کرده است. محور اصلی فعالیت های این ائتلاف ابتدا بیشتر حملات هوایی بود ، ولی اخیرا با اعزام نیرو از کشورهای عربستان ، بحرین و امارات به کمک تروریست های القاعده و طرفداران عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری یمن شتافته اند.

گزارش منابع یمنی از کشته شدن دست کم چهار هزار و پانصد غیر نظامی از جمله صدها زن و کودک در بمباران های عربستان به یمن خبر می دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها