شمارش معکوس برای فروپاشی داعش

شمارش معکوس برای فروپاشی داعش
سه شنبه 31 شهريور 1394 - 17:32

بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد ناکامی سرکردگان داعش در تحقق "مدینه فاضله"‌ای که وعده داده بود، موجب شده که نارضایتی‌های جنگجویان این گروه تروریستی از فساد ، وحشی‌گری و تنش‌های داخلی به حدی برسد که خلیفه‌اشان را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از نسیم ،  ارزیابی مرکز بین المللی پژوهش بر افراطی گری در انگلیس در که واکنش ها و رفتارهای اعضای گروه تروریستی داعش را دنبال می کند، نشان می دهد زندگی جنگجویان داعش با انچه فکر می کردند بسیار تفاوت دارد.
شماری از این افراد این روزها به انتقاد از خلیفه خود خوانده این گروه می پردازند. 58 عضو سابق این گروهک،  اشکارا علیه داعش صحبت کرده اند و گرچه شمار این افراد در برابر 20 هزار نفری که تحت لوای این گروه تروریستی فعالیت می کند اندک است، اما انتقادات این افراد سند خوبی است که واهی بودن ادعاهای این گروه برای ساختن مدینه فاضله را اثبات می کند.

 

* مهمترین دلایلی که این افراد برای خروج از داعش عنوان کرده‌اند چنین است:

 

* زندگی در قلمرو داعش پر مشقت است

 

برخی از جنگجویان پس از آن که این گروهک نتوانست امکانات را برایشان فراهم کند. جنگجویان می گویند که در نبود کالاهای لوکس و نبود غنائم جنگی انتظارات ان ها برآورده نمیشد. مخصوصا کسانی که از غرب امده بودند به خاطر نبود الکتریسیته و سایر تجهیزات رفاهی نارضایتی هایی داشتند.

*وحشی‌گری های بی وقفه

 

برخی جنگجویان می گویند که وقتی وحشی گری به سایر مسلمانان سنی نیز اعمال شد، موجب نارضایتی و ناخرسندی اشان گردید، مخصوصا از آن جایی که اعدام تنها گزینه برای خائنین،‌اقلیت ها و مرتدین بوده است. کسانی که داعش را ترک کرده اند، از سایر داعشی ها برای کشتار زنان و بچه های بی گناه و سورفتار با روستائیان انتقاد می کند. برخی دیگر نیز شاهد بوده اند که فرماندهشان، زیردستان خود را به اتهام اغتشاش اعدام کرده اند.
 

پربیننده ترین خبرها