چه کسانی مخالف انتخاب رئیس جمهور لبنان هستند؟!

چه کسانی مخالف انتخاب رئیس جمهور لبنان هستند؟!
سه شنبه 31 شهريور 1394 - 18:23

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما اگر بین گزینه انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند و منتخب و گزینه آشوب، نابسامانی و قانون گریزی مُخیّر بشویم ، گزینه اول را انتخاب می کنیم زیرا مخالف آشوب و نابسامانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" در مراسم فارغ التحصیلان رشته تربیت معلم در مرکز امام حسن مجتبی (ع) در بیروت  گفت: همه مشکلات لبنان ناشی از ذهنیت فرقه گرایانه سیاستمدارانی است که به ادعای حمایت فرقه و طایفه خود برای ارتکاب هر تخلف و پایمال کردن منافع ملی است.
وی افزود: همه مشکلات ریشه در عمل نکردن به قانون اساسی دارد. درست است که لبنان قانون اساسی دارد ولی متأسفانه به این قانون عمل نمی شود و برخی از سیاستمداران برای توجیه پایبند نبودن خود به قانون اساسی هر روز یک چیزی را بهانه می کنند تا به منافع خود برسند و هم اکنون هیچ توافقی بین سیاستمداران برای اجرای قانون اساسی که سامان دهنده وضعیت سیاسی کشور است، وجود ندارد.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما از توافق حمایت می کنیم ولی توافقی که منطبق با قانون اساسی و دیگر قوانین و مقررات باشد. توافق به معنای آن نیست که تحلیل و تفسیرهای ما باعث نقض کامل قانون اساسی شود. متأسفانه ما امروز شاهد نابسامانی وضعیت سیاسی هستیم .
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ما بارها گفته‌ایم که از تداوم فعالیت دولت لبنان حمایت می کنیم زیرا انحلال دولت به معنای آغاز آشوب و نابسامانی شدید در کشور خواهد بود. حمایت ما از دولت به معنای آن نیست که این دولت همه معیارهای لازم را دارد بلکه به این معنا است که بقای دولت باعث حفظ کشور از پیامدهای ناخوشایند و فراگیر می شود . تداوم فعالیت دولت مستلزم امتناع از توهین به دولت و سنگ اندازی در مسیر حرکتش است. چرا عزل و نصب های نابجا در دستگاه های امنیتی همچنان ادامه دارد و راه حلی که دور از دسترس نیست ، برای ازسرگیری فعالیت دولت ارائه نمی شود تا مردم به برخی از حقوق خود برسند و بخشی از اوضاع آنها بهبود یابد؟
شیخ نعیم قاسم با مطرح کردن این سؤال که چرا جلسات مجلس نمایندگان برگزار نمی شود، اظهار داشت: باید قوانینی برای رسیدگی به امور مردم تدوین و تصویب شود . آیا ماده ای در قانون اساسی وجود دارد که از برگزاری جلسات مجلس نمایندگان جلوگیری کند؟ ما امیدواریم که رئیس جمهور انتخاب شود و همه مشکلات حل شود . سؤال اینجاست که چه علل و عواملی مانع برگزاری جلسات مجلس نمایندگان برای تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز مردم می شود. برگزاری جلسات مجلس نمایندگان برای تدوین قوانین مربوط به اموری همچون توسعه و انتخابات ضروری و لازم است .
وی ادامه داد: ما اگر بین گزینه انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند و منتخب و گزینه آشوب، نابسامانی و قانون گریزی مُخیّر بشویم ، گزینه اول را انتخاب می کنیم زیرا مخالف آشوب و نابسامانی هستیم. مخالفان انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند همان کسانی هستند که مانع انتخاب رئیس جمهور می شوند و آشوب و نابسامانی را بر منافع ملی ، انتخاب رئیس جمهور توافقی و پایان نابسامانی ترجیح می دهند .
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: لبنان تاکنون چنین اوضاع سیاسی و امنیتی داخلی را به خود ندیده است و ما باید از فرصت ها برای بهبود این اوضاع و پایان دادن به بحران های مربوط به مجلس نمایندگان ، دولت و رئیس جمهوری استفاده کنیم زیرا فرصت همیشه به دست نمی آید و پشیمانی از هدر دادن فرصت پیش آمده نیز بسیار سخت خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها