چه کسی پشت پرده تروریسم در عراق است؟

سه شنبه 31 شهريور 1394 - 22:03

بغداد(العالم)- خانواده های قربانیان عملیات تروریستی در عراق از سازمان ملل متحد تشکیل کمیته تحقیق برای بازخواست کشورها و دولتهایی را خواستار شدند که از 13 سال گذشته هزینه تروریسم را تامین و از آن حمایت نموده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از عراق گزارش داد، بیشتر مردم عراق معتقدند سرویسهای اطلاعاتی و دینی عربستان مسؤول اصلی حمایت از حمله های خونین علیه شهروندان در این کشور هستند.  
یکی از مهمترین عواملی که بسیاری از انتحاری های کشورهای عربی را به اجرای عملیات در عراق سوق می دهد، اندیشه های افراطی نشر یافته توسط برخی از کشورهای منطقه  به منظور ایجاد ناامنی و ایجاد فتنه طایفه ای است. 
شهروندان عراقی اعزام انتحاری از سوی برخی از دولتهای عربی به عراق با الهام گرفتن از فتواهای تکفیری را محکوم کرده و از آنان خواستند از آزار رساندن به مردم عراق دست بردارند.   
یک شهروند عراقی به خبرنگار العالم گفت، انفجارهای پنجشنبه گذشته بغداد توسط دو سعودی با استفاده از کمربند انفجاری انجام شد که گفته شده پیشتر در ارتش سعودی خدمت می کردند.

وی در ادامه پرسید: آنان چگونه قتل بی گناهان و مسلمانان را برای خود توجیه می کنند؟
شهروند دیگری گفت: هر از گاهی از این کشورها تروریست هایی می آیند که خود را در میان شهروندان در اماکن بی دفاع منفجر می کنند؛ هدف از این کارها ایجاد فتنه طایفه ای در جامعه ای است که می خواهد مانند یک پیکر همگون باشد.   

گزارش های موجود حاکیست، شماری از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی تعداد زیادی انتحاری را در سال های گذشته به عراق اعزام کرده اند.
شهروندان عراقی مجازات این دولتها در دادگاه های بین المللی به اتهام اعزام انتحاری و تسهیل عبورشان از طریق مرزها و از دولت عراق اتخاذ تدابیر قاطع علیه دولت های مزبور را خواستار شدند.
"کاظم الصافی" کارشناس حقوقی گفت: دولت عراق باید علیه کشورهای حامی تروریست ها که آنان را به کشورمان می فرستند اقدام نموده و آنان را به دادگاه های بین المللی ارجاع دهد.
یک شهروند عراقی از دولت عراق خواست شورای امنیت و سازمان ملل متحد را به بازخواست کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند عربستان، قطر و کشورهای عربی مانند تونس فرا بخواند که علیه مردم عراق انتحاری اعزام می کنند. 
بغداد و برخی از استان های عراق هر از گاهی شاهد انفجارهای انتحاری با کمربند انفجاری و خودروهای بمب گذاری شده در بازار و اماکن عمومی است که کشته شدن دهها غیر نظامی را به همراه داشت.
"ناصر الزهیری" فعال مدنی عراقی به العالم گفت که اقدام قانونی به عهده وزارت امور خارجه است، تا اگر از طریق تحقیقات ثابت شد تروریست از چه کشوری آمده اند، علیه آن کشورها به طور رسمی شکایت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها