درسایه هوشیاری فلسطینی ها صورت گرفت؛

شکست توطئه اشغالگران علیه مسجد الاقصی

شکست توطئه اشغالگران علیه مسجد الاقصی
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 09:37

دسیسه های اشغالگران برای تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی در پی مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین با شکست روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رادن وزیر امنیت داخلی اسرائیل به دنبال تغییر اوضاع فعلی مسجد الاقصی است و می خواهد بطور اساسی مانع تجمع گروههای مسلمان در این منطقه شود.

این شبکه افزود: اما اجرای این طرح از لحاظ عملی و سیاسی با توجه به توافق بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و دولت اردن دشوار است.

مسجد الاقصی از چندی پیش شاهد یورش شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهای پلیس رژیم اسرائیل است که با واکنش شدید شهروندان قدس و مدافعان فلسطینی این مسجد روبرو شده است.

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل اعلام كرده است تجمع حامیان مسجد الاقصی در محوطه مسجد غیر قانونی است و آنها از سوی جنبش حماس حمایت می شوند.

"اور هیلر" تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: منطقه مسجد الاقصی به مثابه آتشفشان در شرف فعال شدن است.

وی افزود: بدون شک تبعات نا آرامی ها در محوطه مسجد الاقصی به سایر مناطق فلسطینی منتقل می شود.

به گفته اورهیلر، فلسطینیان بازداشت شده در جریان درگیریهای اخیر در اطراف مسجد الاقصی تاکید کرده اند که با مشاهده حمله صهیونیست ها به این مسجد با همه وسایل و توان خود به حمایت از آن برخاسته اند.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، شماری از سیاستمداران رژیم اسرائیل از جمله راستگرایان افراطی در این زمینه مسؤول هستند.

این شبکه افزود: کابینه اسرائیل در صدد تغییر شرایط فعلی اطراف مسجد الاقصی نیست و این مسئله را به اداره اوقاف  اسلامی وابسته به دولت اردن درمیان گذاشته است.

اداره اوقاف اسلامي بيت المقدس وابسته به اداره اوقاف و امور اسلامي اردن، مسووليت اداره مسجد الاقصي را برعهده دارد.

پربیننده ترین خبرها