تماس مسعود بارزانی با سردار قاسم سلیمانی

تماس مسعود بارزانی با سردار قاسم سلیمانی
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 11:10

العالم - یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق، ادعا کرد که مسعود بارزانی مسئول منطقه کردستان عراق با سردار "قاسم سلیمانی" تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریان الکلدانی" بدون اشاره به زمان مکالمه تلفنی میان سردار سلیمانی و بارزانی، خاطر نشان کرد: اگر نقش ایران در عراق نبود، اکنون ابوبکر البغدادی در منطقه خضرا بود. (ساختمانهای دولت و پارلمان عراق و برخی نهادهای این کشور از جمله کمیساریای عالی انتخابات و برخی وزارتخانه ها و همچنین کاخهای ریاست جمهوری و تعدادی سفارتخانه در منطقه الخضراء قرار دارد)

الکلدانی روز سه شنبه در گفت وگو با برنامه "بربع ساعه" از شبکه السومریه خاطر نشان کرد: ایران، هم با سلاح و هم با مشورت ازما پشتیبانی و حمایت کرد و اگر ایران نبود، ابوبکر البغدادی اکنون در منطقه الخضرا بود.

وی در توضیح این گفتۀ خود خاطر نشان کرد: بسیاری افراد که نقاب سیاستمدار به چهره زده اند و همچنان در دولت و کابینه به فعالیت مشغول هستند، با داعش همکاری و به داعشی ها برای ورود به موصل کمک کردند و ما پس از آزادی موصل، برای رسوا کردن این افراد، اطلاعات و اسنادی که در اختیار داریم را افشا خواهیم کرد.

الکلدانی تاکید کرد: داعش، سرطانی بدخیم است که اگر در عراق نابود نشود، به همه کشورها منقل خواهد شد.

این فرمانده بسیج مردمی عراق، همچنین گفت: وقتی داعش، به نزدیکی اربیل رسید، مسعود بارزانی با قاسم سلیمانی تماس گرفت.

26

پربیننده ترین خبرها