ماه گرفتگی نادر و شگفت انگیز در راه است

ماه گرفتگی نادر و شگفت انگیز در راه است
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 12:53

العالم - هفته آینده بخش های مختلفی از جهان شاهد ماه گرفتگی نادر و شگفت انگیزی خواهد بود که تا سال 2033 میلادی دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بخش های مختلفی از جهان از جمله عربستان روز دوشنبه هفته آینده شاهد ماه گرفتگی نادری خواهند شد. دراین پدیده، سایه زمین بر سطح ماه خواهد افتاد و رنگ آن را به نارنجی روشن و سرخ فام تبدیل خواهد کرد و در نتیجه پدیده ای بسیار بی بدیل و شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. این پدیده در آینده فقط سال 2033 میلادی تکرار خواهد شد.

به نوشته پایگاه «طقس العرب»، این ماه گرفتگی که در آن؛ ماه نور خود را از دست خواهد داد، از ساعت 4:7 بامداد تا ساعت 5:11 بامداد به وقت محلی عربستان طول خواهد کشید و سپس قرص ماه کاملا تاریک خواهد شد.

ماه گرفتگی پدیده ای است که در جهان تکرار می شود، اما به علت اینکه ماه در این شرایط در نزدیک ترین نقطه به زمین خواهد بود، پدیده ای شگرف موسوم به «ماه بزرگ» ایجاد خواهد کرد؛ به این معنا که ماه 14 درصد از حجم معمولی آن بزرگ تر دیده خواهد شد.

مسئله حائز اهمیت در این خصوص این است که ماه گرفتگی با چشم غیر مسلح به خوبی دیده خواهد شد و هیچ مشکلی نیز برای چشم انسان ایجاد نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها