سازمان‌ ملل:300 کودک‌ یمنی‌ درسه ماه قربانی شدند

سازمان‌ ملل:300 کودک‌ یمنی‌ درسه ماه قربانی شدند
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 13:27

العالم - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل فاش کرد که در حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن، در مدت سه ماه گذشته، 300 کودک یمنی جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "لیلا زورقی" اوضاع کنونی در یمن را "فراتر از اسفبار" توصیف کرد و از شورای امنیت و جامعه جهانی خواست برای پایان دادن به قربانی شدنِ کودکان در این جنگ، گفت وگوی هدفمند سیاسی را فوری در دستور کار قرار دهند.

زورقی که در حضور کارگروه شورای امنیت در زمینه کودکان و جنگ های مسلحانه در مقر سازمان ملل سخن می گفت، خاطر نشان کرد: سازمان ملل از زمان شدت گرفتن درگیری (در یمن)، موارد مهمی از نقض حقوق کودکان را به صورت موثق ثبت کرده است.

وی افزود: گسترۀ کشتار و صدمه زدن به کودکان، طی سال جاری روندی افزایشی یافته است و آمار سازمان ملل از کشته شدن 400 تن و زخمی شدن 600 نفر در فاصله روز 26 مارس تا پایان جولای خبر می دهد و این وضعیت ثابت می کند که طرف های درگیر، در تمایز اهداف نظامی و غیرنظامی موفق نیستند و نتوانسته اند تدابیر پیشگیرانۀ لازم برای خودداری از قربانی شدن غیرنظامیان را اتخاذ کنند.

زورقی همچنین درباره پیامدهای افزایش چشمگیر حملات به مدرسه ها در یمن از ماه مارس گذشته تاکنون هشدار داد و تاکید کرد: اسناد موثقِ موجود ثابت می کند که حملات علیه بیمارستان ها روندی به شدت افزایشی را شاهد بوده است.

26

پربیننده ترین خبرها