5 سلاح برتر و "تعیین‌کنندۀ" روسی+ عکس

5 سلاح برتر و
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 19:04

پایگاه‌های خبری ویژه مسایل نظامی، فهرستی متشکل از 5 نمونه از مهم‌ترین سلاح‌های روسی دارای قابلیت ویژه در جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی را منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از روسیه الیوم، منابع خبری ذی ربط 5 نمونه از کارآمدترین سلاح های روسی را به شرح ذیل معرفی کرده اند:

1 –جنگنده های کلاس "پک فا"

جنگنده پک فا یک جنگنده نسل پنجم است که توسط شرکت هواپیمایی متحد در روسیه طراحی و ساخته می شود. ویژگیهای دقیق جنگنده پک فا هنوز کاملا روشن نیست و برخی از مشخصات آن از اسرار نظامی محسوب می شود؛ اما پرواز در تمامی ساعات شبانه روز، پرواز طولانی با سرعت مافوق صوت، آلودگی صدایی پایین، رادارگریزی، بهره گیری از مواد ترکیبی جدید، امکان چندین بار سوختگیری هوایی در یک پرواز، استفاده از موشک های هوا به هوا، هوا به زمین و هوا به دریا، استفاده از رادار پیشرفته، امکان فرار از تله های اپتیکی، بهره گیری از هوش مصنوعی در پرواز و حمله و سامانه های دفاعی خودکار نمونه هایی از امکانات این جنگنده است. این هواپیما مجهز به دو دم عمودی است و برخلاف جنگنده های متعارف، تمامی بدنه دم قابل حرکت است.

2- بالگردهای تهاجمی می 28 ان ام

این بالگرد نسخه جدیدی از بالگردهایی می باشد که قادر به انجام عملیات در هرگونه شرایط جوی و آب و هوایی است. این بالگرد  از جمله بر ترین بالگردهای  تهاجمی جهان به شمار می رود. این بالگرد بدون خلبان بوده و تمام قابلیت های فن آوری بازار جهانی تسلیحات نظامی را دارد.

خاطرنشان می شود که کار ساخت بالگردهای می 28 ان ام از سال 2008 آغاز شده است و نمونه جدید آن با نمونه های اولیه  می- 28 موسوم به "شکارچی شب" کاملا متفاوت است.

3- تانک "آرماتا"

تانک آرماتا پیشرفته ترین و مهم ترین ابتکار روسی در زمینه دفاعی در سال های اخیر محسوب می شود؛ تا کنون برخی ویژگی های این تانک اعلام شده است.

تانک "آرماتا" در حقیقت شامل یک بدنه متحرک، بخش زرهی پرسنل، توپ و مسلسل 7.62 میلیمتری است. این تانک متوسط یک خودروی نقلیه پیشرفته با یک برجک بدون سرنشین، مسلح به توپ‌های بدون خان 125 میلی‌متری جدید است که در نوع خود قدرتمندترین سلاح محسوب می‌شود.

یک تیم دو نفره می‌تواند این تانک را به کار اندازد. این تانک کاملاً کامپیوتری است و به انواع سنسورها و دیگر سیستم‌های الکترونیکی مجهز است.

تانک آرماتا توانایی شلیک 40 نوع گلوله برای اهداف مختلف را دارد و با موتوری به قدرت 1500 تا 2000 اسب بخار می‌تواند به حد اکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت برسد.

4- سامانه موشکی اس 400

اس ـ400 پیشرفته ترین سامانه موشکی پدافند هوایی مجهز به چند نوع موشک دارای برد های گوناگون است که قادرند با حداکثر سرعت 4800 متر در ثانیه به تمام اهداف هوایی از جمله بالگردها، هواپیماها، پهپادها، موشک های بالدار و موشک های بالستیک تاکتیکی اصابت کنند.

5- زیردریایی هسته ای کلاس "بوری"

زیردریایی راهبردی کلاس "بوری" که مهم ترین عنصر کارآمد و برتر نیروی دریایی روسیه است، 16 موشک هسته ای "بولاوا" با برد 6 هزار کیلومتر با خود حمل می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها