کدام سلاح‌های روسی در سوریه استفاده خواهد شد؟ +عکس

کدام سلاح‌های روسی در سوریه استفاده خواهد شد؟ +عکس
پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 08:32

روسیه، شماری از پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را برای حمله به مواضع تروریست‌ها در اختیار ارتش سوریه قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفاده خواهد نمود که شامل هواپیمای جنگی سوخوی سو 30، سوخوی سو 34، بالگردهای ام آی 25 و 28 و تانک تی 90 است.

جنگنده سوخوی سو 30

سوخوی سو 30

یک هواپیمای دو موتوره با دو سرنشین که از سوی شرکت سوخوی روسیه امروزینه شده است.

از نسل چهارم بوده، جنگنده چند منظوره قادر به سیطره هوایی و حمله به تمام اهداف متخاصم در انواع شرایط آب و هوایی با استفاده از موشک های هدایت شونده و غیر هدایت شونده است. 

دارای قدرت انجام ماموریت های دورپرواز، رصد راداری، کمک به نیروی زمینی و استفاده از سلاح هوشمند بدون ورود به منطقه پدافند ضد هوایی متخاصم، توان بالای مانور و هجوم به چند هدف در یک زمان و مقاومت در برابر ابزارهای الکترونیکی بصری متخاصم است. 

سوخوی سو 34

سوخوی سو 34

نسخه بمب افکن سوخوی سو 23 است که در دهه 80 قرن بیستم در اتحاد جماهیر شوروی سابق به روز شد و برای اولین مرتبه در روز 13 آوریل 1990 به پرواز در آمد. نام آن برای اولین بار به نام سو - 34 در روزنامه های روسیه منتشر شد.

پس از آن در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 1995 و نمایشگاه ماکس در سال 1999 به نمایش درآمد.

کابین آن به گونه ای است که اجازه می دهد دو خلبان در کنار یکدیگر بنشینند. 

تانک تی 90
یک تانک رزمی روسیه از نسل سوم که در سال 1995 وارد خط تولید شد و طراحی این تانک از تانک تی - 72 اقتباس شده است.

جدیدترین تانک ارتش روسیه است، وزن آن 46 و نیم تن می باشد و دارای توپ 125 میلیمتری و موتور دیزل با 12 سیلندر با قدرت 1100 اسب بخار می باشد. 

تانک تی 90

بالگردهای ام آی 25 و ام آی 28

بالگردهای میل ام‌آی-۲۸ که ناتو آنها را Havoc می نامد، یک بالگرد تهاجمی روسی جهت مقابله با اهداف زمینی زره‌پوش و اهداف هوایی کم‌سرعت در روزوشب و تمام وضعیت‌های آب‌وهوایی است. این بالگرد ۴ پره مجهز به دو موتور توربو شفت با قدرت۲۲۰۰ اسب بخار می‌باشد.

کار بر روی طراحی میل ام آی-۲۸ در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و اولین پیش‌نمونه آن در نوامبر ۱۹۸۱ به پرواز درآمد. در سال ۲۰۰۶ اولین فروند از آن به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شد. پیش بینی می‌شود این بالگرد تا سال ۲۰۱۶ جایگزین میل می ۲۴ شود.

این بالگرد نیز در میان جنگ افزارهای مورد استفاده علیه تروریست ها در سوریه خواهد بود.

بالگرد ام ای 28

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها