فرمانده شاگردان آمریکا تسلیم النصره شد

فرمانده شاگردان آمریکا تسلیم النصره شد
پنج‌شنبه 2 مهر 1394 - 11:39

سرکرده "یگان 30" که زیر نظر آمریکایی‌ها آموزش نظامی دیده، به گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه پیوست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه آمریکایی دیلی بیست، فرمانده "یگان 30" که در چارچوب برنامه وزارت دفاع آمریکا برای آموزش گروه های موسوم به "معارضان میانه رو" آموزش دیده بود، از گردان خود جدا شد و به گروه تروریستی جبهه النصره زیرشاخه تشکیلات القاعده در سوریه پیوست.

در همین حال یکی از سرکردگان جبهه النصره گفت: گروهی وابسته به یگان30 به این جبهه پیوسته و سلاح هایشان را تحویل داده اند.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: یکی از سرکردگان گروههای مسلح و فرمانده یگان 30 (از گروه های معارض سوری) که تحت نظر ارتش آمریکا فنون نظامی را فرا گرفته، با انتشار پیامی در پایگاههای اجتماعی اعلام کرد که پس از جدا شدن از این یگان، به جبهه النصره ملحق شده است.

"یگان 30" به طور رسمی اعلام کرده که ارتباط با انس عبید مشهور به "ابوزید" در حومه حلب قطع شده و انتظار می رود 71 عنصر مسلح دیگر از "نیروهای سوریه جدید" که پنتاگون آنها را یگان 30 می خواند، به همراه ابو زید به گروه های جهادی "تروریست ها" ملحق شده باشند. این یگان افزود: در صورت صحت این اطلاعات ابو زید به اتهام خیانت محاکمه خواهد شد.

در همین حال مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، فرماندهی مرکزی و وزارت خارجه این کشور به دیلی بیست گفتند که از ایجاد شکاف در صفوف مبارزان سوری آموزش دیده توسط نیروهای آمریکایی، اطلاعاتی در اختیار ندارند.

گزارش رسانه ها حاکی از آن است که براساس توییت هایی به نام " أبو فهد التونسي" در پایگاه اجتماعی تویتر، گروهی وابسته به "یگان 30" که به دست نیروهای ایالات متحده آموزش دیده و مسلح شده اند با پیوستن به جبهه النصره، سلاح های خود را به این گروه تروریستی (زیرشاخه القاعده) تحویل داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها